Afmetingen dx9

Ben benieuwd of die in mijn koffer past.
Heeft iemand de afmetingen?
Kast lengte breedte dikte, en hoeveel de antenne uitsteekt.

Ervaringen delen zou ook fijn fijn

Groet
Martin

Breedte 19 cm
Hoogte inclusief vaste antenne 27,5 cm, antenne is 9 cm
Dikte 10 cm excl knuppels, 12,5 cm incl knuppels

Ik heb nog niet veel gevlogen met de DX9, maar de ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. De knuppels voelen erg prettig aan, het programmeren is super uitgebreid maar toch eenvoudig. Veel bedienelementen.
Kleine nadelen: volume is standaard erg hoog (moet per model worden aangepast), de sliders aan de achterzijde bedienen niet zo prettig (is bij de DX18 beter).

Fotor
Dank je wel. Stuk dikker dan de dx6i dus. Eens kijken of ik in de kist wat mee ruimte kan maken om de dikte kwijt te kunnen
Groeten,
Martin

De DX9 is nauwelijks dikker dan de DX6. Ik heb de maat genomen incl de draagbeugel aan de achterzijde. Deze beugel steekt net iets verder uit dan bij de DX6 (niet meer dan enkele mm), de dikte van de behuizing is vrijwel gelijk. De overige maten verschillen ook slechts zeer weinig, breedte is gelijk, hoogte een tandje groter. Als je ruimte hebt voor de vaste antenne (9 cm lang) dan zou de DX9 in dezelfde koffer moeten passen dan de DX6.

Foto's ter verduidelijking:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik meestal doe bij de zenders is de draagbeugel omdraaien.
Scheelt weer een paar cm opberg ruimte.

Meestal zit ie vrij eenvoudig met 2 moertjes aan de binnenkant gemonteerd.
Dus zender open schroeven, 2 moertjes los.. beugel omdraaien en weer vast.

maar als je ruimte genoeg hebt in je koffertje is 't uiteraard niet nodig.

Beugel omdraaien kan bij een DX9 minder makkelijk zijn omdat één van de 2 antennes erin verwerkt is. Ik zeg niet dat het niet kan, maar geef je geen garantie dat het wel kan.

Fotor
Snap ik. Hij is wat hoger, zie ik op je foto. Neem het kistje wel mee om te passen. Andrrs aanpassen
Groet
Martin

Back