AFP Delux met zender

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je met 'er gebeurt niets' dat je het gekozen model wel op de startbaan ziet staan?

Als dat nl wel zo is dan moet het slechts een kwestie zijn van de juiste controls selecteren. Zolang je in AFDL in het controls scherm de kanalen niet ziet bewegen zal het model niets doen...

haha dat is me wat

Hoe de controls staan is nog niet zo relevant, je moet eerst controleren of jouw ' joystick' wel geselecteerd staat. Ik heb m'n dongle niet hier dus ik kan even niet met je meekijken...

haha dat is me wat

Start AFPD met dongle. Klik de Controls button en kijk of hier de USB Game Commander aanwezig is. Klik de keuze Aircraft1 aan kies Advanced. Hier moet je bij het bewegen van de sticks iets zien veranderen, zie je dat niet dan zou ik zeggen; delete alle Controls en kies New, selecteer hier de USB Game Commander en probeer het opnieuw.

Ik weet niet zeker of je onder spelbesturing de USB Game Commander ook moet instellen...

haha dat is me wat

Jorim,

Ik weet niet of je al naar quartel bent geweest.
Maar in AFPdeluxe is er ook nog de optie calibreren volgens mij moet je de "stuurknuppels" eerst calibreren voordat je ze ziet uitslaan. Zelf geef je aan dat je ze niet kunt calibreren maar dat lijkt me vreemd aangezien dit wel belangrijk is om goed gebruik te kunnen maken van de sim. Zelf heb ik AFPdeluxe aangeschaft met alleen de usb-interface en aangesloten op mijn FX18 zender. Wat ik mij kan herinneren is dat ik eerst onder windows de juiste selectie heb moeten maken en calibreren. En na het opstarten AFPdeluxe heb ik in de rechter menubalk eerst gecontroleerd onder controls welke besturing geselecteerd was en daarna onder calibration de stuurknuppels gecalibreerd en de stuurknuppels aan de juiste kanalen gekoppeld.
Mocht je nog problemen hebben laat het even weten via dit topic of stuur een e-mailtje.
Het probleem wat je omschrijft heeft waarschijnlijk niks met AFPdeluxe te maken maar het kan zijn dat je iets over het hoofd hebt gezien tijdens het instellen.

groeten Arjan

haha dat is me wat

Daar had ik ook last van maar na wat frutten ben ik erachter gekomen dat er twee USB configuratie bestanden bij zitten maar waarvan alleen de usbgc0.tmc aangesproken wordt in de configuratie. :roll: Het usbgc1.tmc bestand dus niet. Dussssss ik heb usbgc1.tmc hernoemd naar usbgc0.tmc en klaar is klara.

De bestanden kun je vinden in "C:\Program Files\IPACS\AeroFly Professional Deluxe\config". maak altijd eerst een kopie voordat je bestanden gaat wijzigen :wink:

Succes,

Robert

Back