afpd wil niet werken op vista!

hoi allemaal

ik heb een nieuwe computer, en had afpd geinstalleerd.
nu start ik em op maar hij wil niet werken.
heeft iemand een speciale downlaod waardoor hij wel weeer werkt???

mvg trampo

Komt doordat OpenGL niet wordt ondersteund door vista, misschien kun je bij de fabrikant van je gfx-card een goede driver downloaden. Eentje waar wel opengl inzit.

Stefan

helaas, het zal niet gaan werken onder vista. Je kan eens naar ipacs mailen om te kijken of ze een update gaan uitbrengen zodat hij werkt onder vista. Ik week niet of ze drivers gaan uitbrengen voor ati kaarten (ik vermoed dat je een ati hebt) met opengl in vista... zou wel mooi zijn want ik zit er zelf ook mee ;)

Windows vista ondersteund native OpenGL, dat wil zeggen, zonder dat het via DirectX geemuleerd wordt. Hiervoor heb je een ICD nodig (een driver), die je bij de fabrikant van je kaart kunt downloaden (of iig ter download komt ergens in de toekomst).

http://tweakers.net/nieuws/43921/Windows-Vista-biedt-native-OpenGL-ondersteuning.html

Zowel de ATI als de NVIDIA drivers beschikken over OpenGL.

Ik betwijfel dan ook of OpenGL wel het probleem is hier.

Wat doet AFPD precies? Je zegt 'ik start hem op, maar het wil niet werken'. Dat is een beetje vaag. Start hij wel op, je komt in het menu en dan doet hij het niet, of start je 'm en gebeurt er niets, of start je 'm en hij loopt vast?

Weet je welk merk/type videokaart je hebt? En geluidskaart?

Aerofly werkt bij mij prima onder Vista. Wat alleen niet goed werkt is in full screen draaien, maar in een venster werkt het wel goed.
Ik heb Vista Home Premium met een GeForce Go 7600.

video kaaart en geluidskaart is wel perfect hoor.
maar als ik hem opstart kom je niet in het menu, maar
dan staat er metten: in het engels dus snap er nie veel van, mar dan staat er dat hij hem nie kan afspelen omdat het programma een onbekend iets heeft ofzo
ik heb vista ultimate.
maar wat is die link dan die jeme gaf??

download dan de update eens ;) Mijn niet geupdate versie crasht compleet, met update geen opengl en dus rete traag........ Misschien tijd om drivers te updaten ;)

Hallo allemaal,

Ik heb ook het probleem dat aerofly deluxe het niet doet op mijn pc vista primium.

ik krijg hem wel geinstalleerd maar niet opgestart.

Dit is wel een crack maar dat moet eigenlijk niet uitmaken volgens mij.

Weet iemand een oplossing hiervoor.

mvg frank Stoop

Ik had in het begin ook problemen om afpd te draaien met vista. Heb het volgende gedaan :

1) AFPD ge de-installeerd
2) Nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload (zie website van de fabrikant, in mijn geval www.ati.com) en deze geinstalleerd.
3) AFPD geinstalleerd. Maar niet in de directory die het installatieprogramma zelf aangeeft. Het beste is om hem op een andere partitie van je schijf te zetten (e:/)
Of in de map c:/gebruikers/naam/AFPD of iets in die richting. In ieder geval niet in program files.

AFPD draait nu perfect onder vista, zowel in venster als full screen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hallo Paul,

Ik ben nu bij ati drivers voor mijn radeon X1300pro aan het downloaden, moet ik die uitvoeren of opslaan?

En ik ben bezig geweest met het installeren van afpd maar ik weet niet zo goed hoe ik dit op bv mijn (D:/) moet zetten.

Wil jij mischien proberen stap voor stap dit uit te leggen,als dit te moeilijk/ingewikkeld wordt wordt begrijp ik dit natuurlijk.

toch alvast bedankt

mvg Frank Stoop

zal een poging doen :

de drivers kun je na het downloaden gewoon uitvoeren. Je kan er ook voor kiezen om de gedownlaode file op te slaan, en hem daarna (met de verkenner) uit te voeren. Net wat je zelf wil.

Tijdens het installeren van AFPD vraagt ie op een gegeven moment waar je het programma wil installeren. standaard heeft ie ingevuld : c:/programfiles/afpd. Dit moet je veranderen in bv d:/AFPD. Dan zal die zeggen dat die directory niet bestaat, en of ie hem moet maken. Yes.

Het zou kunnen zijn dat je, als je begint met installeren van AFPD, de vraag krijgt of je standaard wil installeren, of geavanceerd. Het zou kunnen dat als je standaard kiest (custum), hij NIET zal vragen waar je wil installeren. Je moet dan geavanceerd kiezen.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik AFPD geinstalleerd heb, dus weet niet meer 100% hoe t precies ging. Mocht t zo niet lukken, moet je even zeggen wat er mis gaat.

Succes !

Back