afregelen gm sx6

Discussie in 'Electro auto's' gestart door LED, 7 jul 2007.

  1. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Hey.

    Vorige week 2ehands auto gekocht maar ik krijg de regelaar niet afgesteld.
    Ik heb de handleiding gedownloaded maar het loopt al fout bij de eerste stap.

    Nu moet ik wel zeggen, het label is van de regelaar af, maar de vorige eigenaar zei me dat het die was en aan de fotos te zien trekt hij er wel volledig op.

    De eerste stap dus, ik moet mijn zender opzetten, dan de auto en dan op het knopje duwen.
    Normaal zou dan de led moeten aangaan.

    Dit doet het dus al niet.
    Enigste waar ik kan opkomen is dat het komt omdat de motor is aangesloten.
    Maar voor ik die ga lossolderen wil ik het wel eens horen van iemand die ook zo een regelaar heef.

    Bedankt

    Benny
     
  2. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Wat ik doe is de regelaar aan zetten, maar de motordraden niet aansluiten, en dan op de set-up knop duwen. Daarna sluit ik de motor wel aan, zet de regelaar aan, duw terug op de set-up knop en het is in orde.
     
  3. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Heb het eens geprobeerd met de motor los, maar nog niets. Heb ook de stuurservo uitgetrokken, maar dan lukt het nog niet.

    Iemand nog een idee ?
     
  4. hoi ik heb ook zo'n regelaar gehad, en het maakt niets uit of de motor verbonden is of niet
    als je alles normaal vast hebt gemaakt moet de led gaan branden.
    ander denk ik dat je bij je 2e hands aankoop lichtelijk ben opgelicht :lol:

    of het licht aan je onvanger?
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Standaard moet de LED gewoon branden. Of de regelaar moet niet in Neutraal staan. Maar dan zou de motor moeten draaien of op de rem(Of hij op de rem staat is moeilijk te controlleren) staan.

    Als je op de knop drukt gaat de led heel even aan volgens mij en dan gaat ie uit voor 3 seconden. Daarna gaat ie weer aan omdat ie in neutraal staat.

    Als het ledje niets doet dan is het knopje denk ik kapot (Zelf laatst 2 SX6 regelaars gehad met dit probleem). Probeer nog is om de regelaar uit te zetten het set knopje indrukken en terwijl de set knop ingedrukt heb de regelaar aan te zetten. Als de regelaar aanstaat laat dan de set knop los. Gaat het LEDje nu 3x knipperen? Doet ie dat ook niet dan is het knopje kapot of heel de regelaar.

    Als je nu al gas geeft en remt zonder de regelaar in te stellen? Doet de motor dan iets of doet ie dan ook niets? Dan ben ik bang dat ie overleden is als ie dan ook niks doet.
     
  6. maar als zijn onvanger kapot is, dat weet je ook niet, dan kan ik me ook voorstellen dat er weinig gebeurd, al zou de LED wel aan moeten gaan :idea:
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    In dat geval zou je alle componenten eerst afzonderlijk van elkaar moeten gaan testen... Alles loshalen en eerst een servo op de ontvanger aansluiten en als die werkt op zowel kanaal 1 als 2 dan is de ontvanger goed (ervanuitgaande dat de servo het doet natuurllijk). Dan verder met de regelaar en eventueel de regelaar eens op een andere ontvanger proberen maar als je de ontvanger hebt uitgesloten van defecten dan kan je die gewoon gebruiken. Doet de regelaar het dan nog niet dan mag je aannemen dat hij stuk is. Dit type regelaars hoeven namelijk geen motor aangesloten te hebben om afgesteld te worden...
     
  8. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Even ter verduidelijking.

    De auto werkt perfect hoor.
    En wanneer ik men gas kwam ging het ledje eerst branden en dan gaf hij gas.
    Nu heb ik dit weekend nog vanalles geprobeerd, en heb ook geprobeerd van eerst op het knopje te drukken en dan pas aan te schakelen.
    Na een keer of 3 proberen gaf dit als resultaat dat de neutraal nu staat ingesteld, de rem werkt (ervoor niet) maar de gas gaat compleet open wnr ik nog maar tegen de trekker tits.

    Heb het nu sindsdien niet meer geprobeerd, ik ga het nog wel eens proberen om de neutraal gas en rem in te stellen deze week.
    Mss iets in mijn zender ( futaba 3PM) dat ik veranderd heb, kan ook.
    Alvast bedankt voor alle antwoorden, en indien nog ideetjes laat maar komen.

    Benny
     
  9. LED

    LED

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    77
    Heb nog eens aan het proberen geweest, en nu ging het vrij vlot.
    Raar, mss toch een slecht contactje geweest aan het knopje ofzo.

    Anyway, regelaar is ingesteld nu :)

    Bedankt voor de hulp
     

Deel Deze Pagina