afregelen mc12 bij robbe eolo

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
hoi,
ik heb toch een beetje hulp nodig bij het afstellen van mijn mc-12 met mijn eolo.
het is zo dat ik alles selfmade doe aangezien ik persoonlijk niemand ken met dezelfde hobby en er geen vliegclub in de buurt is.
nu kan ik al mooi hoveren(ook zelf geleerd zonder grote brokken) maar de winkelier(ook 100km van huis)heeft de zender afgesteld op een traag reagerende helicopter om te leren.
het is dus zo dat die moeilijk van de grond komt .
kan er iemand enige uitleg geven hoe ik de mc12 instel om vb de snelheid van de motor of andere aan te passen :?:
alle hulp is welkom.
:lol:

heb je enig idee hoe je pitch curve verloopt ?
en wat je maximaal bladhoek is bij vol stick uitslag ?
gezien dat het een collective pitch heli is zal sneller draaien van de rotor niet veel uitmaken.

meet eerst je uitslag eens van je pitch.

bedankt maar toch een beetje chinees. 8O
is er nergens op het web een handleiding te vinden met de basisprincipes v/d werking van een heli?
dan begrijp ik de termen beter .
en hoe deze moet afgesteld worden?

als je dat al chinees vind heb je dringend hulp nodig.
rijd die 100 km en laat je voorlichten, anders gaat het een lange gebeurtenis worden.
1 middagje met een ervaren piloot erbij of een hobbyshop die je wil helpen en dan kunnen ze je veel duidelijk maken.
het is allemaal wat veel werk om zo even uit te leggen allemaal zeker omdat ik ook je zender zo niet ken.

je pitch is je totale bladhoekverstekking in graden, dus hoeveel graden je bladen verdraaien bij volgas.
alleen zal je dat weer moeten kijken zonder dat ie er gas bij geeft en hoe dat met jouw zender heli combi zo moet kan ik zo niet zeggen.

zoek hulp ! :wink:
heli piloten zijn eestal wel enthousiast om te helpen.

De lijst is niet volledig.
Ik neem aan dat je gerust vragen kunt stellen, misschien kunnen ze je zelfs verwijzen naar een andere club. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer clubs zijn bij jou in de buurt.

Maar 100 km is bijna van de ene kant van Belgie (niet lelijk bedoeld :oops: ) naar de andere. Zit er op die hele weg geen vliegclub. En gewoon ff de grens over naar Nederland ook geen alternatief. Nu weet ik niet waar je in Belgie omdat woonplaats Belgie wel heel algemeen is.

gr Remco

Als je in W-VL woont :idea: dan kunnen we wel samen eens naar een club gaan. Bij mij in de club (AMCA) zijn er meer heli-piloten dan "gewone" piloten. Zelfs al zo ver gekomen dat onderling overeengekomen is dat helis en vliegtuigen APART vliegen. Erg vervelend hoe lang die heli's in de lucht kunnen blijven :P :D
Dus als je in W-VL woont, kom maar af! Heel veel helifreaks. Met soms zelfs vluchten van Belgisch en Frans kampioen 3D vliegen :!:
Dan is het pas spektakel 8O 8)
En dan algemeen voor de helifanaten. Vorig jaar was er de eerste heli-meeting bij AMCA. Onder andere werd er met vuurwerk "gevlogen"!! Kom dat zien, kom dat zien! :wink: (http://www.amcahelicompetition.com)

Back