Afrikakorps

Discussie in 'Diorama's' gestart door Droopy'ke, 31 okt 2004.

  1. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Robert heeft het voor elkaar gekregen: ons eigen hoekje voor de statische modelbouw. Dank je wel Robert! :D :worship: :D

    De meesten onder ons kennen me als een fervent rc- botenbouwer maar buiten dit maak o.a. ook nog diorama's die zich allemaal in de 2de wereldoorlog afspelen.
    Laat ik dan maar de spits afbijten met enkele foto's van een diorama die zich in de hete woestijn bij El Alamein afspeelt.
    Hier zien jullie een Duits onderdeel van Rommels' befaamde Afrikakorps dat zijn kamp heeft opgeslagen bij een neergehaalde P51.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes,

    Droopy
     
  2. Hannibal

    Hannibal Guest

    Droop

    In een woord GEWELDIG, net als je schepen.
     
  3. xanderdude

    xanderdude Guest

    Ziet er mooi uit,ooit eens een fantasy scenery gemaakt met warhammer . 8)

    Groeten Xander.
     
  4. jacques

    jacques Guest

    Heel fraai droopke,
    Maar die P-51 had wel wat meer schade mogen hebben, het is niet erg duidelijk waarom hij daar ligt.
    Een paar 20mm hits , een olie/glycol spoor op de romp.
     
  5. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Jacques,

    Ik vrees dat de arme piloot van de P51 hier door brandstofgebrek genoodzaakt was om in het woestijnzand een noodlanding te maken :wink: .

    Jouw opmerking was anders wel terecht hoor. :D

    Groetjes,

    Droop
     
  6. jacques

    jacques Guest

    Wow! Carrière stopper [​IMG]
     
  7. jaap

    jaap Guest

    Hoi Droop,
    Erg gave diorama's.
    Vroeger ook een aantal diorama's gemaakt, helaas heb ik daar geen foto's van.
    Zoals Jacques opmerkte zat ik zo'n beetje te kwijlen van de diorama's van francois verlinden in de tamiya catalogussen.
    Die waren echt gaaf.

    Wat ik bij jouw diorama's vind opvallen, is dat de mannen en voertuigen erg "schoon"zijn.
    In het echt zullen die veel stoffiger en vuiler zijn als ze een dagje door de woestijn hebben gereden (denk ik).

    Verder mag je nog veel meer foto's plaatsen.
    Ik kijk er naar uit.

    Groet,
    Jaap
     
  8. Jurrie

    Jurrie Guest

    Hey<

    Dit ziet er ook goed uit! Origineel diorama met mooie, leuke accesoires! Zand zelf ziet er erg realistisch uit!

    Tips:
    -Voertuigen inderdaad nog ietsje meer wheateren(zoals je dat met het vliegtuig hebt gedaan, maar dan in iets mindere mate)
    -Op foto 4 zit die vlag een beetje op een rare manier op de motorkap :D Hij hangt een beetje los. Ietsje vervormen en dat ziet er al realistischer uit.
    -Zand over die Mustang vleugel...ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, maar het zit me op de een of andere manier niet op. Ik denk OF iets minder zand op de vleugel zelf OF de vleugel dieper in het zand(dat je een stuk van de structuur niet meer ziet ofzo)

    :)

    Jurrie
     
  9. Mooi gedaan hoor klass! ik ben zelf ook bezig met een diarama,,
    Ik zal het posten als het klaarr is: :D
     
  10. Mischa G

    Mischa G Guest

    Hej droopke kan je met wat tips geven voor het bouwen van zo'n diorama ik weet niet of het slim is om het met piepschuim te doen ik ben nou wat aan het proberen met papiermaché
     
  11. Stickybom

    Stickybom Guest

    Heey Mischa, 8)

    Misschien is deze topic een beetje oud maar ik kan je miss helpen. :?: Ik heb zelf net ook een diorama van het "Afrikakorps" gemaakt (foto's ga ik nog posten) en dat deed ik gewoon met een stuk van een witte plank van ongeveer 1.8 cm dik, toen heb ik er met houtlijm zand op gestrooit en huizen neergezet en manschappen. Dit gaf een geweldig resultaat, Ik weet niet wat voor ondergrond jij wil maken... maar volgens mij gaat dat gewoon op dezelfde manier. :wink:
     
  12. P51d man

    P51d man Guest

    Mooi,
    zo zou ik het niet kunnen krijgen
     

Deel Deze Pagina