Afro Mini Naze32 Firmware probleem

Controleer eerst even of je COM-poort juist is.
Kan goed zijn dat die verkeerd staat en hij de Naze niet vindt.

Op de Mac moet ik ook altijd USB to UART drivers installeren, misschien is dat een poging waard indien de uitleg hierboven niet werkt.

Das vaag.....weet niet of het helpt maar wat als je de bootloader pads eens kort sluit >> werkt het ook niet als je bijvoorbeeld full chip erase / flash slowly aanvinkt ?

Rescue / recovery update instructions

If transmitting 'R' in above method doesn't work, if flash fails, if firmware is too old, etc, the following method is to be used.

1. Short out bootloader pads on the board with tweezers or similar. Do not solder them together or any other nonsense. If it's difficult to keep them shorted while plugging in USB cable, then plug the board in then connect the other end of cable to PC while keeping pads shorted.
  2. Plug in USB cable. Only POWER light will be on - 2 status lights are OFF. If they blink, repeat step1 after removing USB - means the pads weren't shorted correctly.
  3. Bootloader pads can now be unshorted.
  4. Go to step 4) from the instructions above. Note, ONLY power (blue) led will be on at this point, the other 2 must be off.

Heb er hier nog 1 liggen word niet meer gebruikt werkte wel goed... bij intresse stuur even een pm

Ik heb dit probleem ook gehad met één afroesc. Uiteindelijk, na vele keren proberen is het mij toch gelukt. Ik kan me niet exact herinneren wat ik gedaan heb. Ik heb verschillende usb-poorten gebruikt en verschillende manieren van aansluiten. Dus bijv. eerst usbconnector erin en dan pas de esc aansluiten of omgekeerd. Ergens (en ik had het al bijna opgegeven) is het me toch gelukt! Wat ik wil zeggen is, gooi hem niet weg. Zeker als de esc gewoon functioneerd, moet hij eigenlijk te upgraden zijn.

Succes

die van mij heeft er ook geen trek meer in.
usb er in opent de poort en na 10 seconde is het over en kan geen verbinding meer maken.
de 2 bootloader pinnen werken wel maar voor de rest verdomt i het.

ik heb hem weer aan de praat.
set vinkje no reboot sequens aan en full chip erase en laad de nieuwe firmware in.
usb er nog niet in doen maak nu contact met de 2 v
reset vlakjes en doe de usb er in als het goed is werkt het dan .
werkt het nog niet speel dan met de poort snelheid ik ver moet maar weet niet zeker dat het 9600 was.
als het klaar is usb er uit en er weer in en de snelheid dan weer op 115200 en dan werkt het weer.

hoop dat het lukt.

ben er achter wat je dus niet moet doen bij de mini dat is de 3 serial poort aan vinken dan gaat het mis.
geen id hoe dat kan moet een schema hebben om er uit te komen.

ben er achter wat je dus niet moet doen bij de mini dat is de 3 serial poort aan vinken dan gaat het mis.
geen id hoe dat kan moet een schema hebben om er uit te komen.

Softserial vergt heel veel van de processor capaciteit. Ik heb mijn flip32 op cleanflight ook laten crashen of heel traag worden.

Back