Afroflight board

Dag Markjuhh,

Ik heb via de GUI de motoren elk apart laten draaien en gekeken op de laagste waarde. Deze starten alle 4 op dezelfde waarde.
Dus een kapotte regelaar lijkt me gek?

Ik heb kapotte regelaars gezien die nog normaal lijken te draaien de eerste paar minuten en dan alsnog uitvallen.

Wissel die regelaar maar eens met een andere arm, als het probleem dan mee verhuist zit het in je regelaar.

Het zou kunnen dat je een low voltage cut off krijgt, dan stopt ie namelijk met draaien of hij neemt langzaam in toeren af. Beide eindigd met een quadcopter die 1 arm laat zakken tot ie op de grond staat.

Is dat niet het geval dan is het grote kans dat je regelaar het begeven heeft.

Hallo allemaal,

Ineens 4 nieuwe regelaars van Turnigy Plush erin gestopt en ook alles op een nieuw frame gemonteerd daar het oude toch zwaarder stuk was dat eerst gedacht.

Net een testvluchtje willen doen, en direct bij het spoelen van de motoren hoor je al dat zo gek beginnen te doen. Hij vliegt wel maar begint alle kanten uit te dansen.

Iemand hier al ervaring mee?

Ziet er al redelijk gezond uit!

Laatste beetjes zijn met je PID's goed te krijgen.
Bekijk dit filmpje maar eens:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Ik heb mijn P-waardes al naar beneden gezet. Maar hij blijft snel oscilleren.....
Ben echt niet goed op weg denk ik.

Is er iemand misschien bereid om eens af te spreken en me eens alles tegoei uit te leggen?

Hoi Hoi,

Ik had even afgesproken met Markjeuh, hij heeft me super geholpen (waarvoor mijn dank).
Toen sprak hij ook al dat er een kleine wobbel nog in de quad zat maar ik dacht dat dit aan de wind zou liggen die er stond.

Echter thuis gekomen en even aan het proberen geweest bij windstil weer bleek deze wobbel toch wel vrij serieus. Ook heeft hij regelmatig dat hij zich 90° naar rechts draait zonder dat ik iets doe.

Hierbij een filmpje van het fenomeen.
[URL="
[/URL]

En de huidige PID-settings
PID.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back