Afscheid van het competitie vliegen

Discussie in 'F5J' gestart door bobt, 22 okt 2018.

  1. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    5 Jaar geleden ben ik begonnen met het F5J vliegen in het Nederlands Kampioenschap. Niet omdat ik zo competatief ben maar om hiervan te leren.

    Op dit niveau leer je snel en veel!. De nationale en internationale wedstrijden waren erg leuk om te doen en ik ben best tevreden over de behaalde resultaten, zeker als je in aanmerking neemt dat het modelvliegen me niet met de paplepel is ingegoten.
    De laatste 2 seizoenen kon ik toch een paar keer met een 3e plaats in de pocket naar huis (in de Belgische competitie) en met Team Oost (F3J) vorig jaar een bronzen plak en dit seizoen zelfs een gouden plak!

    De progressie is er nu wel uit en de combinatie op latere leeftijd beginnen, niet overmatig fanatiek en gebrek aan echt talent zorgen er voor dat ik me geen enkele illusie maak nog echt verder te komen.

    Tegelijkertijd maken de modellen een enorm snelle ontwikkeling door met bijbehorende prijzen. De afweging wat het allemaal kost en wat het (mij) brengt heeft me uiteindelijk doen beslissen om weer lekker aan de slag te gaan met het gebruiken van ik geleerd heb de afgelopen jaren.
    Niet in competitie verband maar gewoon lekker op ons eigen veld of ergens in het land afspreken met wat andere vliegers.

    Een incidentele wedstrijd pik ik wellicht nog mee als ik hier zin in heb, in Nederland of in België. Daarnaast wil ik in 2019 Interglide in Kent weer vliegen, als is het maar om mijn vrouw (opnieuw) de kans te geven de trein naar Londen te nemen. Ze is daar nog niet klaar volgens mij ;-)

    Ook verwacht ik nog wel eens op te duiken met de foto spullen op een wedstrijd, de kennis van het spelletje lijkt me leuk om te combineren met het fotograferen.

    Niet vertrokken dus, maar wel gestopt met het competitie vliegen.

    Ik wens het F5J vliegen in Nederland en Begië een mooie toekomst!
    (F3J uiteraard ook, maar in welke vorm dit gegoten zal worden in 2019 is mij nog onbekend)

    Bob
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2018
    J.B en Lyckele vinden dit leuk.
  2. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik hoop ondanks dat Bob toch nog vaak met je te vliegen groet GJ
     
    ko v d heuvel en bobt vinden dit leuk.
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoi Bob,
    Jammer, het was altijd gezellig als je er was. En zoals Gertjan zegt, hoop ook ik dat we elkaar nog regelmatig mogen ontmoeten op het veld (willekeurig waar).
     
    bobt vindt dit leuk.
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Bob!!! We gaan nog wel een potje samen vliegen hoor :jan:
     
    bobt vindt dit leuk.
  5. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Beste Bob, in het afgelopen NK F3J 2018 heb je nog een mooie 7de plek gehaald. Je hebt dus zeker prima vliegerskwaliteiten - in Oosterland zat je zelfs in de fly-off.

    Het is niet iedereen gegeven om een top 5 te halen, zeker niet in het voorbije decennium met uitzonderlijke piloten als Peter Zweers en Pascal van Ool.

    Zoals je zelf al aangeeft: competitie vliegen heeft je veel geleerd en je niveau hoger gebracht. Waar ben je het plezier in het competitie vliegen kwijtgeraakt?
     
  6. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Het grote leren is voorbij en ik ben gewoon niet in de wieg gelegd voor competitie, plezier vind ik belangrijker en competitie en plezier gaan voor mij niet per-se samen. Evenals als de keuze die iedereen voor zichzelf moet maken of hij de investeringen nog kan en wil rechtvaardigen.

    Maar laten we het niet laten uitlopen op een 'je hebt de verkeerde beslissing genomen' draadje, dit was enkel een mededeling van huishoudelijke aard :D
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  7. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Zonder woorden

    upload_2018-10-22_22-22-54.jpeg

    Maar wel lekker vliegen, zo ergens op een veldje

    [​IMG]


    Johnny
     
    Lyckele en bobt vinden dit leuk.
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Mijn keuze voor hoe ik volgend seizoen in ga vullen komt er in grote lijnen mee overeen dus ik begrijp je beslissing Bob!

    En ik weet wat voor mooie foto's jij maakt dus als het je lukt om een paar keer op een wedstrijd te komen klikken wordt iedereen daar heel gelukkig van!
     
    bobt en Lyckele vinden dit leuk.
  9. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Volgend jaar in Oosterland maar weer eens vaker gaan vliegen Bob. Dit jaar is er te weinig van gekomen;)
     
    bobt en gertjan siemons vinden dit leuk.
  10. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Dit jaar was het op de vingers van 1 hand te tellen Adrie, gaan we goed maken.
     
    Superior vindt dit leuk.
  11. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Jammer Bob, maar ik snap het wel. Heb vroeger dezelfde keuze gemaakt bij het fullsize vliegen. Eigenlijk werd het daardoor weer leuker. Maar afgelopen jaar heb ik na 15 jaar toch weer eens meegedaan aan een wedstrijd en dat was toch ook weer leerzaam en leuk. Alles op zijn tijd dus.
     
    bobt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina