Afschermen body bij bodyclips

Ik heb een Baja kap welke aan de binnenkant is wit gespoten. De kap (om kosten te besparen) aan de buitenkant geschuurd aangezien de binnenkant niet meer kan, in 3 lagen primer, 3 lagen zwarte lak en 3 lagen hoogglans lak gezet. Dit gaat niet heel lang goed blijven en dat weet ik maar voorlopig even geen budget voor een nieuwe clear body te kopen en deze aan de binnenkant te spuiten.

Nu ben ik benieuwd of er ronde, soort van stickers, te verkrijgen met een diameter welke iets groter is als een bodyclip en welke zeer krasbestendig is zodat bij het plaatsen en verwijderen van de clips de lak niet beschadigd word. Als het ware een chassisring m10 of m8 als jullie begrijpen wat ik bedoel;)

Wie weet hier een oplossing voor?

ergens een stukje lexaan van een oude kap knippen en dan rond maken en erop plakken.

mvg Hans

Dat is een heel goed idee, maar krijg ik de bodyclips nog wel door de mounts vraag ik me dan af aangezien de body en de extra lexaanlaag natuurlijk dikker word. Maar ik ga even een teststukje maken!

Waarom aan de buitenkant spuiten? met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat je de witte verf eraf kon krijgen met bv remreiniger...

Ik zou me er niet te druk over maken bij de bodyclips, de verf gaat zo beschadigen onder het rijden dat t toch niet meer opvalt.. anders: rondje alutape eromheen.

Waarom aan de buitenkant spuiten? met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat je de witte verf eraf kon krijgen met bv remreiniger...

Ik zou me er niet te druk over maken bij de bodyclips, de verf gaat zo beschadigen onder het rijden dat t toch niet meer opvalt.. anders: rondje alutape eromheen.

Buitenkant spuiten is sneller dan binnenkant reinigen en spuiten.......
Als je mijn eerste post had gelezen is het een tijdelijke oplossing maar wil niet bij de eerste de beste keer de verf er af hebben door de clips. Alutape is niet goed genoeg voor mij. Heb nu zeer dunne verzinkte chassisringen M8 op de body bevestigd, ziet er strak uit. Voorlopig ga ik de Baja eerst inrijden en naar mijn smaak aanpassen, voorlopig even geen bashes, daar heb ik men E-Revo voor;)

Deze kap is juist bedoelt om de eerste periode te overbruggen en de eerste klappen ook zeg maar. Maar wou niet met een afgrijselijke witte Desert Rat body rondrijden:rolleyes:.

Lees nog een keer;)

Of was het geen verf aan de binnenkant? witte body? nee toch?

Over binnenkant sneller reinigen weet ik zo niet. je legt de body in een vuilniszak, spuit daar 2/3 bussen remreiniger in leeg, en laat t eemn nachie liggen... hehe, moeite?:)

Lees nog een keer;)

Of was het geen verf aan de binnenkant? witte body? nee toch?

Over binnenkant sneller reinigen weet ik zo niet. je legt de body in een vuilniszak, spuit daar 2/3 bussen remreiniger in leeg, en laat t eemn nachie liggen... hehe, moeite?:)

kost dus wel moeite he, in een zak doen en bussen leeg spuite, weer uit de zak halen en weer schoonmaken, bussen in de prullenbak doen en de zak in de vuilniszak doen. Yup, moeite:rolling:

Back