Afschermen

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Is het nodig/verstandig om bepaalde elektronica af te schermen met behulp van aluminium folie.
bv Gyro's en elektronische snelheid regelaars.

als je dat doet kan het gaan rammelen neem dan een ballon om eroverheen te doen

ronnie

eeh ronnie, in autotjes werk je misschien met balonnetjes, de alufolie is bedoeld om evt storingen te voorkomen, niet voor waterbescherming oid.

Voordat je iets gaat doen met alufolie om je ontvanger zou ik eerst kijken of er problemen zijn. Pas als je op geen enkele andere manier de storing weg krijgt kun je je heil zoeken in het inpakken in alufolie van je ontvanger.
Het bijvoorbaat al afschermen van je ontvanger zou ik dus niet doen.

Onder normale omstandigheden en als alles netjes ingebouwd is, is er geen extra afscherming - van welke soort dan ook - nodig. Alleen bij hardnekkige storingen kan het wel eens helpen om de ontvanger in te pakken in aluminiumfolie.

gerard_nl zei:
eeh ronnie, in autotjes werk je misschien met balonnetjes, de alufolie is bedoeld om evt storingen te voorkomen, niet voor waterbescherming oid.

Hij ging hier op in geloof ik :roll: :wink:

Ik ging er al voorzichtig vanuit dat Gyro's etc al door de fabrikant op elektromagnetische emissie zijn getest. :lol:
Ik zie alleen veel heli's waar de gyro's met aluminium tape zijn ingepakt. :?
Better safe than sorry. :wink:

Ik heb nog nooit een ingepakte gyro gezien. Kan je misschien wat plaatjes posten? Of een merk gyro's noemen waarbij dat gedaan word?

Groeten Laurens

Ik zie alleen veel heli's waar de gyro's met aluminium tape zijn ingepakt.

sorry hoor, dan weet ik niet waar jij altijd gaat kijken, ik heb het nog NEVER gezien en ik zou niet graag vliegen bij een club waar iedereen zijn gyros inpakt in alufolie.

Back