Afslaan brandstofmotor

• Topicstarter Topicstarter RPI
  • Startdatum Startdatum
R

RPI

Guest
Ik ben nog bezig met een electro Azimut, maar zit alvast aan een volgend project te denken. Ik wil een catamaran met brandstofmotor gaan bouwen. Nu heb ik een RC auto op Nitro. Ik vind deze erg gevoelig voor afslaan, vandaar mijn volgende vragen:

* Zijn er ook 4-takt watergekoelde motoren met voldoende kracht om een cat van ongeveer 140-160cm snel te maken. Of is jullie ervaring met tweetakt (niet Nitro) goed en slaan deze motoren niet snel af?

* Zijn er ook electrische starters voor brandstof RC motoren?

* Is een klein electro noodmotortje handig, bijvoorbeeld met een inklapbare schroef zoals ook bij de RC zeiljachten gebruikt?

Alvast bedankt,

Rob :D

Benzine slaat niet af, en is ook nog eens goedkoop in t gebruik...
Kijk eens op www.xtremercboats.com voor alle info over de dikke boten..
Of op mijn site, adres onderaan..................Peet.....................8)

hee daar,

wat versta je ongeveer onder "snel"?? als je echt heel snel wilt gaan, dan zou ik alleen de noodzakelijke dingen gebruiken en geen extra electromotortjes gebruiken wat alleen maar extra gewicht is, want daar moet ook weer een accu aan vast, ik vaar zelf met een benzine motor met elektronische ontsteking, doet 't altijd :twisted: en dan heb je ook geen elektrische starter nodig (wat ook weer gewicht is)

maar kijk inderdaad es op www.xtremercboats.com op 't forum, daar kun je alle antwoorden op je vragen vinden, ikke wel tenminste....

groetjes sander

Ik heb inmiddels een FG 1:5 auto met een 22cc Zenoah motor. Deze slaat ook nooit af en lijkt me dus prima geschikt om in een cat in te bouwen.

Misschien is ie wat te zwaar. 3pk voor een 1,60m cat, is dat voldoende?

als je het in een cat wilt bouwen (zoals je zei) dan kan dat prima, heb je al een romp in gedachten?? omdat je het over 1.60 hebt, de meesten die ik ken en waar ik van weet, varen met zenoah motoren, lucht- en/of watergekoeld.

eenmaal goed afgesteld met de juiste hardware zijn er leuke snelheden mee te behalen, en de zenoah is redelijk eenvoudig te tunen, maar dat hangt ook erg van je eigen vaardigheden en kennis af

let wel ik heb dit ook van horen, ziens en zeggen......
grtjzz sander

Back