Afsluiten van een graupner Shark

Beste mensen,

Wie van jullie heeft de sluiting van een graupner shark al een anders gemaakt.
Wat er nu standaard in zit vind ik niets en ik liep te denken aan 2 lange schroeven die het geheel ineens doen.

Mvg Coen.

eerst even dit.

voor ieder "probleem" HOEF je geen nieuw topic aan te maken.
het mag natuurlijk wel.

ik heb van allu 2 buisjes gedraaid en die in het deksel gelijmd MAAR dat is nog niet 100 % waterdicht.
ik verwacht niet dat het zal gaan lekken maar het is niet helemaal drukdicht

full
.

misschien dat het zo wat duidelijker wordt.
het groene deel is bij mij open en het blauwe is waar ik de buisjes heb gemaakt.

en zo ziet het er live uit.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info Marc.
Heb je dan ook lange schroeven erin gedaan of zijn de bussen meer bedoeld als geleider voor de imbus of schroevendraaier.

Ik heb in het verleden geleerd op het forum dat je juist wel voor ieder ding een topic moest aanmaken zodat het beter gecategoriseerd terug te vinden was.
Dit heeft Robbert ooit verteld.

bussen zijn inderdaad meer bedoeld als geleiders.
maar ik zou wel imbussen gebruiken. die kun je beter vastdraaien.
je moet natuurlijk wel zorgen dat deze bussen zo goed mogelijk afsluiten. ik heb aan de onderkant van de bussen waar ze op die allu plaatjes komen veelvuldig lijm gebruikt.

maar een goed bedoelde tip. kijk voor het maken van deze bussen eerst eens naar de onderkant van je deksel. en dan bedoel ik voornamelijk de rand waar de boot op afsluit. kijk of daar geen beschadigingen op zitten en als er die wel op zitten maak deze vlak met een schuurblok of zo.
als je dit doet voor je bussen maakt kun je met een blok beter uit de weg.

ik heb mijn bussen zo gemaakt dat de boutjes redelijk vast zitten en dus blijven uitsteken en dan is het afvlakken van de rand toch iets lastiger.

en als je niet zeker weet of de rand vlak is. zet er dan een lijn op met stift of zo en schuur dan met een blok tot alles weg is.

als je dit liever ( nog ) niet doet kun je natuurlijk ook eerst je sluiting maken en dan controleren of je boot dicht is.
controleren op evt lekken kun je redelijk makkelijk. op het deksel zit waarschijnlijk een nippel met een rubberen dopje. daar doe je een slang aan en je duwt je boot onder water. dan blaas je op je slang en je kijkt voor luchtbellen. en natuurlijk geldt nu wel hoe minder hoe beter.

hallo

als je tussen die inbus bout en het buisje een teflon of een rubber ringetje doet gaat het beter afsluiten
ijzer op alu sluit niet perfect af
gr raf

Back