Afstandsbediening liertje.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Joska, 7 nov 2017.

  1. Joska

    Joska

    Lid geworden:
    7 nov 2017
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Winterswijk
    Hallo allemaal. :bye:

    Mijn naam is Joska Keunekamp, en ik ben een absolute leek wat modelbouw betreft.
    Ik heb een vraag....

    De situatie zoals hij nu is;

    Ik ben een visser.
    Ik heb een voerboot.
    Die vaar ik uit tussen de 10 en 150 meter.
    Op deze voerboot wil ik een liertje bevestigen.
    Dit liertje moet een WIFI camera kunnen laten zakken in het water.
    Dus het liertje hoeft alleen maar het comando te krijgen om vooruit te gaan, of achteruit.


    En dan nu de vraag.
    Bestaat er een simpele afstandsbediening waarmee ik dat kan doen op een afstand van max 150 meter?
    En zou die compatibel zijn met onderstaand liertje?

    https://nl.aliexpress.com/item/1-10...0.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.291.YxIGSd

    De stroomverzorging komt van de accu's van de boot zelf.
    Ik ben heel erg benieuwd of zoiets mogelijk is.

    Vriendelijke groet, Joska.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Dit lijkt me zonder meer mogelijk. Een aparte besturing kan wel maar is dat wel nodig? Wat voor besturing heb je voor de boot? Als daar nog een kanaal op vrij is kan je dat kanaal gebruiken om deze lier te bedienen, dan is een aparte besturing niet nodig.
    Er bestaan heel simpele goedkope afstandsbesturingen maar je moet dan toch altijd aan enkele tientjes denken. Daarnaast heb je nog minimaal een extra servo nodig voor de bediening.