afstel probleem walkera df4

Hallo allemaal,

ben nieuw hier op dit forum.
Al een tijdje aan het vliegen met een lama v3, hartstikke leuk.
Stoute schoenen aangetrokken en een 2e handse walkera dragonfly 4 (hm04) gekocht. Leuk ding eea al aan vervangen. Heckrotor is nu een dd hat met bijbehorende prop en als hoofdmotor een speed 300.
Alles goed aangesloten en afgesteld zoals ik vond in de forums.
Alleen heli wil continu hard naar links spinnen. Tegengas geven wil niet lukken om ding onder controle te krijgen.
Wie kan mij het verlossende antwoord geven of mij op weg helpen (evt persoonlijk) om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

Welkom ;-)

Wat je vraag betreft, als ik mij niet vergis heb je een gain en een proportion afstelling op je ontvanger zitten? Met de proportion kun je dan instellen of je staart meer of minder gas moet krijgen.

hallo,

dank voor je reactie. Was ik vergeten te melden maar dit heb ik ook al geprobeerd. Schroefje zowel links als rechts gedraaid.

Heb je na het verstellen van de proportion de voedingsspanning even losgehaald en daarna weer vastgemaakt? Anders zie je nog geen verschil.

Ik heb de originele ontvanger van de DF4 niet meer, ik weet niet of die nou één of twee schroefjes had.

In het geval van twee schroefjes moet er eentje van de proportion zijn. Nu is het zo dat een wijziging van de proportion niet wordt doorgevoerd zolang de accu nog is aangesloten. Na loskoppelen en weer verbinden zal je 4-in-1 de nieuwe afstelling accepteren.

Heeft je 4-in-1 maar één schroefje dan is dat de gain en heb je volgens mij geen andere mogelijkheid om je staart bij te stellen.. Dan is er wel een prijzige oplossing: een andere zender in combinatie met de 4-in-1 van de HoneyBee.

he bedankt voor de tip, zal me nog een keer proberen te registreren, al paar keer geprobeerd, maar blijkbaar wil men mij niet op dat forum haha.:)
Had daar zelf alwel gezocht of mijn vraag erbij stond.

Staart rotor moet naar links draaien als je ervoor staat.
Dat doe je door de 2 kabels op de staartmotor om te draaien of waar de de kabels van de controler naar de staartmotor gaat.Succes !

Kijk even naar je prop en beredeneer even hoe hij moet draaien om de staart de juist kant op te krijgen. Aan je verhaal te zien draait hij gewoon verkeerd om. Draadjes op de motor omdraaien en weer proberen. :)

Het leven is soms simpel, gelukkig maar. :mrgreen:

Back