Afstellen bij de KDS Heli (met Flymentor)

Hallo allemaal.

Na een een grote crash ben ik er terug.
Een ARF heli gekocht om de heli terug te herstellen.
Alles is nu gemonteerd, de swashplate is net goed afgeregeld, en de blades zijn het volgende.

IMG_4721.JPG

Wat ik wou vragen, zijn er dingen waarbij ik moet letten bij de staartrotors ?
Want volgens mij reageert de servo niet zoals het hoort.
Die keert niet altijd terug.Heb ik soms verkeerd gemonteerd of zo ?

En zijn er buiten de swash en de rotorblades nog dingen die moeten afgesteld worden ?

EDIT :

Nog even vermelden dat het een KDS-450S is met Flymentor.
Alle elektronica is overgezet met dezelfde links, uiteindelijk moest de swash maar een beetje afgesteld worden en de blade pitch geregeld worden.

Dank bij voorbaat allemaal.

Mvg,

RSSD

Laatst bewerkt:
Dat je staart servo niet naar de middenstand terugkeert is normaal als je gyro in de heading hold mode staat.

In normal mode doet hij dat wel.

Dat je staart servo niet naar de middenstand terugkeert is normaal als je gyro in de heading hold mode staat.

In normal mode doet hij dat wel.

OK thx.

Ik heb net effe geprobeerd buiten en de alles lijkt normaal te reageren.
Hopelijk alles ok met de Flymentor ook.

Morgen uitgebreider testen...

Even de volgende vragen nog...

Ik heb even wat vraagjes over de Flymentor want ik geraak er niet echt wijs uit.

De Flymentor is dus aangesloten op het AUX kanaal maar als ik die knop aan of uitdoe dan gebeurt er helemaal niks, ik moet toch kunnen schakelen tussen balancing en positioning en UIT ?

Of doe ik iets verkeerd dan ?

OK, eerste test zit erop.

Het lijkt er wel op dat ie niet echt goed afgesteld is.
Nog es de swash bekijken...

Vanmorgen nog es een vlucht ondernomen.

Nu blijkt dat de heli nogal schuin hangt.
Volgens dat ik zie zit de staartrotor ook schuin.
Kan het daar aan liggen ?

Mvg,

RSSD

Vanmorgen nog es een vlucht ondernomen.

Nu blijkt dat de heli nogal schuin hangt.
Volgens dat ik zie zit de staartrotor ook schuin.
Kan het daar aan liggen ?

Mvg,

RSSD

Zou ik me niet al te veel zorgen over maken: iedere heli hangt schuin, de een wat meer dan de ander. Een rechtdraaiende heli hangt naar rechts, een linksdraaiende naar links. Komt door de zijdelingse stuwing van de hekrotor.

Groet, Bert

Zou ik me niet al te veel zorgen over maken: iedere heli hangt schuin, de een wat meer dan de ander. Een rechtdraaiende heli hangt naar rechts, een linksdraaiende naar links. Komt door de zijdelingse stuwing van de hekrotor.

Groet, Bert

Mja, maar bij mijn weten was het vroeger belange zo erg niet, ik maak me der eigenlijk wel zorgen over, bij het hooveren hangt em totaal niet stabiel ook.

Kan er mij dan niemand helpen ?

Weet er dan tenminsten iemand hoe ik de Flymentor moet uitschakelen op de K-6X ?

Is je rotortoerental soms veranderd?

Als je er van uitgaat dat het vermogen om te hooveren gelijk blijft, neemt bij afnemend toerental het rotorkoppel TOE, en moet de hekrotor dus harder werken (ook bij een lager toerental, dus die komt ook dichter bij de grenzen van wat hij kan) en dus moet de heli schever hangen om deze toegenomen zijdelingse stuwing te compenseren.
Als je toerental lager is geworden, verklaart dat ook de afgenomen stabiliteit.

het IS een mogelijkheid, wat niet wil zeggen dat dit de oorzaak is.

Van Flymentors weet ik niks af, ik weiger om met stabiliserende electronica te vliegen....:rolleyes: Is ook niet nodig ook.

Groet, Bert

Kijk even hier test-kds-flymentor-3d
er zijn 2 draden omgewisseld in de handleiding, misschien is het dat. Overigens moet je aan de status LED op de Flymentor kunnen zien of je omschakeling Hold/balance werkt of niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back