Afstellen bladen flybarless kop

Ga mijn Trex 600 ESP ombouwen naar flybarless.
Hiervoor heb ik inmiddels een RJX kop bij HK besteld en zodra de BeastX weer leverbaar is ga ik die ook bestellen.

Voor het afstellen van de bladen bij een Align flybarless kop kan voor nog geen 10 Euro een Pitch Gauge besteld worden die boven op de kop gemonteerd wordt.
Hierin wordt aan beide kanten een stang geschroefd, zodat je een referentie punt hebt tijdens het meten van de bladhoek.

De Center Hub van RJX is aan de bovenzijde afgerond, zodat volgens mij die Align Pitch Gauge niet echt haaks op de kop geschroefd kan worden.
Heeft iemand iets bedacht of gevonden om zo'n referentie stang voor de RJX kop te kunnen gebruiken?

Groeten,

Peter

Gewoon de rotorrem eraf schroeven en het T-stuk erop.
Is verder geen probleem.:)
Zelf gebruik ik liever een digitale pitchmeter op de bladen.

dat bedoelt ie hoor, de rotorrem is het "hoedje"
Maar het gaatje in de kop is niet vlak, maar rond.
je kan er dus die align gauge niet op zetten...
ofwel moet je eens testen met de gauge op het "hoedje" te zetten met e hele lange vijs?

Gewoon de rotorrem eraf schroeven en het T-stuk erop.
Is verder geen probleem.:)
Zelf gebruik ik liever een digitale pitchmeter op de bladen.

Ik weet dat de rjx-kop van boven rond is.Het gaat zich erom dat het hulpstuk in de lengte richting haaks staat.Het maakt dan niets uit dat de kop rond is,zolang je het t-stuk niet als een gek aandraait.
Dat t-stuk is maar een referentie hulpstukje.Het is natuulijk behelpen,maar het gaat wel.
Ik mag toch aannemen dat een iets langer boutje erin draaien niet zo'n probleem zal zijn.;)

de boven kant van het frame staat ook haaks op de mainshaft dus als je langs je pitchmeter kijkt kun je dus ook het frame als referentie punt gebruiken ipv de flybar.

Maar ik ben wel van mening dat zon hulpstuk met een flybar erin uiteraard wat nauwkeuriger kijkt.

Zelf had ik ook bedacht dat de boven kant van het frame haaks op de mainshaft staat, maar ik meet de bladhoek graag op 4 punten, dan weet ik ook of de Swash recht staat (of niet).

Groeten,

Peter

Back