Afstellen diff van een X-ray m18t?

Ik heb het achterdiff vrij los afgesteld. Als ik de wielen tegenhou, kan ik met weinig weerstand de spur doordraaien. Ik heb het idee dat op deze manier alles heel blijft. Bij het optrekken hoor ik de diff's iets slippen. Ik denk achter omdat voor iets vaster staat. Hoe strak kan het diff afgesteld worden, zonder alle tandwielen van het diff te slopen?

Kortom; als ik het motortandwiel door het diff kan draaien, zonder de tandwielen over elkaar te horen ratelen, is dat de juiste afstelling? Of moet het, zoals ik het nu heb, een stuk losser?

Msh

Je diff moet nauwlijks slippen. Je moet niet zo heel makkelijk je spur door je diff kunnen draaien. Laat je dit te los staan heb je grote kans dat je diff tandwiel smelt door de warmte die onstaat bij het slippen.

Een diff is immers geen slipperclutch.

Dus ik zou je diff achter wat strakker zetten zodat deze niet tot nauwlijks slipt.

klopt, maar hij (Mish) wil voorkomen dat zijn tandwielen strippen vanwege jumps.
Ik had dat bij mijn Asso RC18T (4 wd,as) ook gehad (gestripte tandwielen na wat jumps).
Als je dan de diff's iets losser zet, kunnen die de klappen opvangen bij het neerkomen, en werken ze idd als een soort slipperclutch.
Een goede oplossing is een middendiff, dat de klappen opvangt, maar dat heeft een M18T niet (toch?), of je neemt een Losi MiniT...2wd en jumpen maar....

Zorgen dat je lichtere banden hebt. Met foam banden (creatief profiel in snijden) heb je minder massa te verplaatsen dan die dikke rubberen banden.

Ik heb op mijn M18MT, die in het zand misbruikt wordt, de diffs zo staan dan de net niet meer slippen als je de auto tegenhoudt. Daarmee hebben ze nog net voldoende weerstand om goed door het zand te trekken zonder dat de diffs slippen, maar als je wat scheef neerkomt of springt is er net genoeg speling om niet de pinion en spur te vernielen. Aluminium/stalen pinion en spur is ook een must voor het micro-bashen. :wink:

Jeeh, bedankt voor jullie reacties. Ik heb eerder een slipperclutch gemaakt, moet nog verder ontwikkeld worden.. Werkt goed, maar zit nog teveel onbalans in. Ik kan mij voorstellen dat bij een te losse afstelling dat het kunststof gaat smelten. Maar als de diff te strak staat, kan ik mij voorstellen dat de tandwielen eerder 'doorslaan' dan de diff gaat slippen. Wil dus de de diff een beetje als koppeling gebruiken om te voorkomen dat de tandwielen kapot gaan. Het is een ball diff. Ik heb geen idee hoe warm het werkelijk zal worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Goede tip van de pinion tandwiel van staal (heb ik inmiddels 10t van hpi)
Jeroen, hoe kom je aan de spur van aluminium of staal? De foamwieltjes zetten mij ook aan het nadenken.

PICT8120.jpg

stalen spur is van xray zelf te krijgen, gebruik hem zelf ook en werkt goed ;).

Back