afstellen gasservo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Clint, 5 mei 2020.

  1. Clint

    Clint

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Eibergen
    Hallo Allemaal.

    Ik ben nieuw hier, maar heb al wel heel wat info gelezen. Vooral over het afstellen van je auto staat er al voldoende op echter heb ik (denk ik) een ander probleem.

    Ik heb een HPI RS4 EVO 3 met een nitro star T3.0 motor en single needle carburateur en Zebra ZS-S1113 gasservo

    Het probleem is dat de gasklep weer verder open gaat staan (dan de standaard 1mm) als je rem loslaat. Het maakt niks uit hoever ik de stationair schroef in of uit draai.

    Kan dit nog liggen aan de stand van de servo t.o.v. de carburateur of is er nog een nadere verklaring dat de gasklep mee beweegt ?

    Alvast bedankt


    [​IMG]
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Daarvoor heb je de trim op de zender, daarmee stel je de neutraalstand van de servo,
     
  3. Clint

    Clint

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Eibergen
    Hallo Roelof. Bedankt voor je reactie.
    Het afstellen met de zender ken ik, maar desondanks beweegt de gasklep als ik de rem loslaat en beweegt deze mee waardoor hij verder open komt te staan. Zou het kunnen zijn dat het tandwiel van de servo versleten is en daarom telkens verschuift ?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de beweging van het gas variabel is moet je het denk ik in de servo zelf zoeken. Ik geloof dat op de stuur en het gas dezelfde servo's zijn gebruikt, misschien even wisselen?
     
  5. Clint

    Clint

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Eibergen
    Ik kan ze niet wisselen, maar ik denk idd dat het aan de Servo ligt. Bij het remmen verdraaid hij toch telkens. Heb een andere besteld. Zal van de week ff proberen of het geholpen heeft. Oog bedankt voor het meedenken
     
  6. Clint

    Clint

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Eibergen
    Het zijn verschillende servo's dus kan ze niet even wisselen. Ik denk dat het daar wel aan ligt, want hij het remmen verschiet het wel telkens. Heb een andere besteld, zal laten weten of het geholpen heeft. Oog bedankt voor het meedenken
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Controleer ook het armpje op de servo, als dat een verkeerde is kan die zichzelf verdraaien. Als he allemaal de originele servo en linkjes zijn zou het goed moeten zijn.

    OK, even gekeken, de Zebra servo is een Hitec en naar mijn weten niet standaard, Hitec kent over het algemeen standaard een 24 tands as terwijl de meeste servo's een 25 tands as hebben. Ik vrees dat iemand (want hij is 2e hands of zo?) die servo heeft geplaatst. Ik vrees dat de servohevel (armpje) over de as van de servo draait.
     
  8. Clint

    Clint

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Eibergen
    Heb ondertussen een andere Servo besteld en zal deze week binnen komen. Zal mijn ervaring doorgeven
     

Deel Deze Pagina