Afstellen Heli op hitec zender

Heb vandaag mn corona gekregen en ben al in het bezit van een hitec eclipse 7 zender(gas links).
Daar dit mn eerste heli is heb ik wat vragen over het aansluiten van de servo's, regelaar, en gyro.
Gas zit bij de hitec eclipse op kanaal 3 maar als k dat doe gebeurt er nix met de rotor bladen, doe ik iets verkeerd of
moet ik de regelaar op een ander kanaal zetten?
Verder zou ik graag willen weten welke servo op welk kanaal moet en op welk kanaal de gyro moet.

alvast heel erg bedankt Davy.

p.s.: als er al ergens iets over staat sorry maar ben niet zo'n ster in zoeken en kapot van mn werk vandaag.

Davy,

Je kent de term :rtfm: ????

ofwel,

Met de handleiding van je zender en ESC zou je een heel eind moeten kunnen komen, heb je deze beiden al geraadpleegd?

Handleiding van de esc heb ik niet daar ik deze heli 2dehands heb gekocht via dit wonderschone forum.
Met de handleiding van de zender geprobeert, maar kom er nog steeds niet uit :( .
Weet dat veel mensen hier vaak iets vragen zonder zelf gekeken te hebben en daar erger ik me aan en ik
heb dan ook alles geraadpleegt wat ik kan raadplegen en dan nu hier maar vragen.
Had het een en ander bewegend: de swashplates 2 kanten op maar mn rotor bladen deden nog nix.
Toen haalde ik per ongeluk een knopje over en sinsdien doet niks het meer.

Met behulp van de zenderhandleiding MOET het gewoon kunnen lukken om alles in ieder geval correct aan te sluiten,,, No Offence maar helaas kan ik niet anders opmaken uit je eerste bericht als dat je daar niet voldoende aandacht aan hebt besteed,,,, of het moet wel een zeer armzalige handleiding zijn, wat ik me overigens van Hitec niet kan voorstellen,,,, wat betreft de ESC neem ik aan dat het niet zo heel moeilijk is te achterhalen welk merk en type het is, om vervolgens een handleiding te kunnen downloaden, bij sommige regelaars moet de pitch/gasstick voluit staan bij het aansluiten van de accu bij andere juist weer niet, en zo zijn er nog een paar van die dingetjes, belangrijk is dus dat je een handleiding te pakken krijgt.

Krijg nu online hulp via msn van de vorige eigenaar hopelijk kom ik er zo uit.
Ga zeker op zoek naar die handleiding. Handleiding van hitec is inderdaad zeer duidelijk.
Heb gevolgt hoe het staat in de handleiding maar hij reageert op niks.
Kom er wel uit maar ondertussen zijn alle mogelijke ideeen en alle hulp mogelijk
hartelijk welkom.

Op de staartrotor na werkt alles. Ik krijg van de staartrotor helemaal geen reactie maar hij staat wel konstant een beetje te brommen.
Heb daar wel eens wat over gelezen in het vliegtuigengedeelte maar weet zo niet meer wat dat ook alweer was en hoe het op te lossen is.
Alles zit netjes aangesloten zoals het in de handleiding van de zender staat en verder doet ook alles het. Probleem dat gister niks het deed
was een accu die nog vol genoeg zat om een piepje te laten geven van de ontvanger(of iets dergelijks) maar verder niet genoeg stroom
kon leveren voor een beweging van een servo, stom foutje dus :oops:.

Je woont niet zo gek ver van me. Ik heb ook de hitec eclipse 7 zender een een LMH Corona.
Ik kan je wel helpen....

Staat je gyro gain niet op nul trouwens...??

Ben vandaag naar fly cam heli center in lexmond geweest, is maar 6 kilometer hiervandaan. Bleek dat de gyro tog niet op het
goede kanaal stond terwijl die wel stond zoals in de handleiding van mn zender. Inmiddels met wat hulp ook al aan het afstellen.
Het enige wat nog moet is het bladspoor. Heb 1 blad gemerkt met leukoplast en dit blad loopt hoger als de andere aan de achterkant
van de heli. Moet ik dan de andere omhoog bijstellen of het hogere blad juist naar beneden?? Zou het ook leuk vinden als iemand me kan
vertellen waarom dit is. Duccan bedankt voor de hulp, en ik heb trouwens de corona van roy die jij eerst wou/zou kopen :)

Je moet voor je neus hoveren. Als het goed is zijn de bladen gemankeerd met verschillende kleuren.
Als je voor je vliegt en je ziet dat een blad hoger is dan de andere (zie je d.m.v. de kleuren), is je bladspoor niet goed.

Ook doordat beide bladen verschillende pitch hebben moet de ene een blad hoger dan de andere staan, om dan het blad spoor goed te krijgen.

Ik wou heb idd van roy kopen, maar ik vond het allemaal een beetje vaag. Dus heb maar een andere 2e handse corona gekocht. En die vliegt perfecet :D

Ben helaas nog niet zo ver met heli vliegen dat ik kan hoveren :( wil hard bezig gaan het te leren met deze corona.
Heb hem neergezet en ben plat op de grond gaan liggen en het blad met de leukoplast loopt hoger als de andere.
Sorry als ik het niet goed gelezen heb duccan maar uit jouw antwoord kon ik niet opmerken welke ik moet verstellen.
Ben nog maar net in het bezit van een heli dus weet nog niet zoveel :oops:

nou kijk...beide bladen hebben verschillende pitch d.m.v. de blad houders.
Als je kijk naar je bladhouders zie je puntjes. Die puntjes staat voor het aantal graden pitch.
Je heb bladhouders met 2, 4 en 6 graden pitch.
Maar als je bijvoorbeeld je pitch van 5 graden wilt, combineer je bladhouders met 4 en 6 graden pitch.

Nu hebben beide bladen verschillende pitch, dus is het bladspoor ook niet goed als hij precies recht staat. Dus daarom moet de blad met de hoge pitch iets lager of de blad met de lage pitch iets hoger.

Snap je het :wink:

ps Heb je de handleiding niet? Daar zit echt SUPER veel informatie in. Echt super handing.

Nee zat geen handleiding bij. Snap wel wat je bedoelt, maar bladspoor moet je toch oplossen door de ball-linkjes bji te stellen??
Althans dat zei mn broer ten minste, maarja die heeft ook geen heli maar hij zal het wel gelezen hebben of toevallig weten.
Welke ik bijstel maakt dus helemaal niks uit??

Als je je bladspoor bijsteld, telkens aan EEN ball link draaien. Ga niet aan beide ball links draaien want dan vern**k je de boel

Roy heeft er toch ook mee gevlogen, dus staat de boel niet al goed afgesteld...??

Blijkbaar niet want er zit ongeveer een halve centimeter ruimte tussen bovenlopend en onderlopend blad
Leek mij ook dat ie goed afgestelt stond maar moet dus het bladspoor nog even fixen.
Denk dat ik nog maar een keer naar fly cam lexmond gaan om het daar even te laten doen.
Weet ik gelijk hoe het moet :wink:. Ga er niet zelf aan prutsen als ik niet zeker weet hoe het moet.
Heb nu ook geen tijd meer. Mijn vriendin is er nu en ik moet om 5 uur ook weer gaan werken :(.
Ik probeer het misschien morgenochtend voor mn werk nog even en anders komt het wel weer.
Heb in ieder geval ontzettend veel zin om hem de lucht in te krijgen en het moet eigenlijk dus zo snel mogelijk
Maar wel goed natuurlijk :wink:.
Dat van die ball-linkjes wist ik al dat je dat maar met 1tje moet doen.

Net dus even aan het klooien geweest maar het verdraaien van een ball-link had geen zin. Nu hier een fotootje van de rotorkop.
Hoop duidelijk genoeg als er een andere foto nodig is om te weten hoe het bladspoor eruit moet bij deze rotorkop roep je maar dan
maak ik hem.
foto008ly0.jpg

Back