Afstellen KDS450s (Omgeving Hoogeveen/Haren)

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door Gert-JanP, 20 okt 2011.

  1. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Hallo,

    Ik heb vorige week een KDS 450s gekocht. Ik een beginner en merk bij het opstijgen dat de helicopter niet goed is afgesteld. Nu heb ik zelf geen idee hoe dit moet en ben op zoek gegaan naar hulp. Ik heb verschillende clubs gebeld met de vraag of iemand mij kan helpen. Tot nu toe heb ik nog niemand gevonden. Is er wellicht iemand hier uit de omgeving Hoogeveen, Assen, Haren, Groningen waar ik even langs kan komen?

    Ik ben tot zondag in Spier (Midden Drenthe) en dan weer in Haren waar ik woon.

    Groet,

    Gert-Jan Pronk
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2011
  2. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Wellicht wonen er wel mensen in je omgeving maar misschien kunnen we via het forum alvast wat hulp geven..
    Wat is er precies met de afstelling? Staart staat niet strak, daalt direct af naar links/rechts/voren/achter,.....? ;)
     
  3. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Wanneer ik het vermogen opvoer kantelt de heli naar voren. Ook neigt die wat naar links. Ik heb de beginners instellingen van de volgende website goed staan in mijn zender KDS450_zender
     
  4. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Dat is het teken dat je swashplate niet recht staat..
    Om je swashplate recht te zetten kan je ofwel de subtrim gebruiken ofwel de linkjes vd servo's naar de swash verlengen/verkorten.
    Handig tooltje:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Haren/Groningen in titel opnemen voor beter resultaat GertJan. Titel kun je wijzigen door openingsbericht te wijzigen -> meer opties.
     
  6. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Hulp is reeds gevonden! Topic mag gesloten worden. Jelle ook bedankt
     

Deel Deze Pagina