C
cornmill
Guest
Hallo vliegeniers,
Ik heb een probleem met het afstellen van mijn rotorbladen (de pitch).
In de handleiding staat:
volgas: pitch 6 - 7 graden positief
halfgas: pitch 0 graden
geen gas: picht 6 -7 graden negatief
Nu heb ik een pitchmeter gekocht en de rotorbladen tov de paddle afgesteld. (volgens hierboven beschreven)
Nu blijkt dat de heli niet omhoog wilt komen, dus is er iets niet goed afgesteld.
Het zal ongetwijfeld uitmaken welke kant je van de push link (boven- of onderkant) verdraaid.
Ik heb alleen de onderkant in gedraaid, (deze kan ook niet meer verder in gedraaid worden) of moets ik een combinatie van boven- en onderkant maken???.
Ik hoop dat jullie mijn opweg kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
P.S. misschien woont er wel iemand bij mij in de buurt, die zou willen helpen (ik woon in Hoorn NH)
Ik heb een probleem met het afstellen van mijn rotorbladen (de pitch).
In de handleiding staat:
volgas: pitch 6 - 7 graden positief
halfgas: pitch 0 graden
geen gas: picht 6 -7 graden negatief
Nu heb ik een pitchmeter gekocht en de rotorbladen tov de paddle afgesteld. (volgens hierboven beschreven)
Nu blijkt dat de heli niet omhoog wilt komen, dus is er iets niet goed afgesteld.
Het zal ongetwijfeld uitmaken welke kant je van de push link (boven- of onderkant) verdraaid.
Ik heb alleen de onderkant in gedraaid, (deze kan ook niet meer verder in gedraaid worden) of moets ik een combinatie van boven- en onderkant maken???.
Ik hoop dat jullie mijn opweg kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
P.S. misschien woont er wel iemand bij mij in de buurt, die zou willen helpen (ik woon in Hoorn NH)