Afstellen spanning tracks Tiger Heng Long

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Paul.M, 6 jul 2013.

  1. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hi,

    kan iemand mij vertellen hoe ik de kunststof tracks van mijn Heng Long Tiger I tank wat strakker kan zetten?
    De tracks lijken na 4 batterijladingen wat aan de te lange kant en lopen bij het maken van bochten gedeeltelijk van de aandrijfwielen af.

    Wie heeft er een oplossing ?

    Alvast bedankt Paul :confused:
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Paul,

    Hoewel mijn Tiger I geen Hl is neem ik aan dat er in de buurt van de idle wheels (achterste wielen) in de hull schroefjes zullen zitten waarmee je de achterste as verder naar achteren kunt trekken. Zo niet, dan zul je een kettingspanner moeten kopen en plaatsen. Wat met een plastic bak en idem wielen en tracks geen daverend succes zal zijn. Dus mocht je veel met je tiger op pad willen, dan zul je nog even goed moeten investeren in : metalen bak met draaistaafvering - metalen wielen - metalen tracks. Een bak met metalen binnenwerk heeft kettingspanners, maar er zijn ook weer betere te koop van Henntech. Helaas brengt dit wel de nodige kosten met zich mee al zal het rijgedrag en idem geluid wel veel realistischer worden en de degelijkheid er erg op vooruitgaan. Succes,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2013
  3. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Bram,

    Bedankt voor je reactie !
    Gisteren van de beide rupsen een schakel verwijderd. Hierna ging het achteruit rijden perfect, maar vooruit hopeloos omdat de achterste wielen niet in lijn staan waardoor de rupsen vast lopen.
    Ik heb de tank vanavond opengemaakt en tracks eraf gehaald.
    Een aantal wielen zaten bijna helemaal los.
    De aandrijving met dat kunststof spul wiebelt alle kanten op en de achterste vaste wielen zijn al na bij elkaar ca. 1 uur rijden uitgelubberd.
    Ook bleek de antenneverbinding (stekker) los te zijn.
    Morgen de tank weer dichtmaken en dan weer iets verzinnen voor de achterwielen om die weer in lijn te krijgen.
    Hoe krijg je die dingen gedemonteerd ?

    Nu ik deze Heng Long tank wat beter heb leren kennen vind ik het ding niet meer waard dan Eur 25,00 :rolleyes: en zou iets anders aanschaffen. Vast en zeker wel iets over te vinden op het forum...........

    Groeten Paul
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Paul,

    Zeker is er iets anders te vinden zie mijn post inzake de Taigen Tiger 1 die voor 229 euri meteen een metalen bak, idem wielen en tracks en goede kettingspanners biedt benevens o.a. een metalen loop, metaal verstevigde turret, en metalen acessoires.
    Wil je betere elektronica dan door naar de Tamiya Tiger I die in de BRD voor net onder de 400 euro verkocht wordt, hier zijn de wielen en tracks wederom van plastic maar dan van hele goede kwaliteit zoals je van Tamiya mag verwachten....geheel plastic blijft in de HL klasse puinhoop, mijn HL Panzer III verloor binnen 10 min een track en 1 verbogen wiel en dat binnenshuis...zie ook mijn andere posts die plastic meuk verdwijnt bij mij nog voor de 1e rit in de prullebak...kost wat, heb je ook wat :p
    succes weer,

    Bram
     
  5. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hi Bram,
    Het vervelende is nu juist dat ik dit ding voor mijn kleinzoon gekocht heb en de teleurstelling groot is, want hij heeft nu een tank die alleen achteruit kan rijden..........(voor zolang hij dat doet)
    :snipersmile:Heng Long bedankt voor deze troep !

    Groeten Paul
     
  6. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Apart en vervelend.
    Kun je niet terug naar de winkel om je probleem voor te leggen.
    Ik heb drie HL tanks (Tiger 1, Panzer IV en de Pershing) en totaal geen problemen.
    Ik heb bij de Tiger er juist één trackschakel bij geplaatst omdat deze anders veel te strak om de wielen zat. En alle drie 2e hands gekocht. Enige update is dat ik ze alle drie heb voorzien van een RX18 unit. En de Tiger een rookunit, die had deze niet. Verder (nog) geen metalen tracks, loopwielen of wat dan ook.
    Daarbij, de HL tanks zijn niet gebouwd om door al te ruig terrein en hoog gras te rijden. Daar kan dat plastic niet tegen. Maar alle waar naar zijn geld.

    Fred
     
  7. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Fred,
    Ik heb de tracks vandaag weer kompleet gemaakt.
    Het hele probleem zittum in de achterwielen welke scheef staan.
    Heb al geprobeerd ze los te halen, maar denk dat ze er geklemd op zitten.
    Enig idee hoe je die dingen er zonder kleerscheuren vanaf haalt ?
    Ik zou dan misschien een metalen vervanger kunnen draaien met stevige as.
    Ten overvloede: deze Tiger is nog niet op oorlogspad geweest, maar alleen op een gladde tegelvloer en het mooie gladde trottoir voor de deur. :(
    Ook is deze Tiger al 2x naar de winkel retour geweest en deze deed het aanvankelijk prima.
    Denk dat ik gewoon pechvogel ben met m'n Tiger.
    Heb vanavond een beetje zitten rommelen en de linker track loopt nu zoals het hoort.
    Morgen de andere kant aan de beurt.
    Wil toch wel weten hoe ik die 2 achterwielen eraf krijg ! Iemand ?

    Groeten Paul:bye:
     
  8. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    De achterwielen zijn inderdaad verlijmd. Er is een website waar op staat hoe je je Tiger kan modificeren. Tot en met alles in metaal vervangen. Maar er staat ook hoe je veilig en voorzichtig je wielen kunt los halen.
    Heng Long Tiger Modifications & Upgrades - RC Groups

    Fred
     
  9. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Fred,
    Ik heb de instructies over modificaties allemaal bekeken en gezien hoe die wielen eraf moeten. Duidelijke en bruikbare info !
    Gisteren de tank weer in elkaar gezet en tussen de achterwielen en de body van de tank een kunststof buisje gezet waardoor deze wielen iets stabieler zijn geworden.
    De tank kan nu ook weer vooruitrijden. Bij de volgende problemen met deze wielen zal ik ze vervangen voor de metalen versie.

    :offtopic:Zo te zien ben je ook watervlieger ?

    Groeten Paul:bye:
     
  10. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    :offtopic:
    Ik ben nog geen watervlieger, ik ben wel (al een tijdje) bezig een Aeronaut CL-415 te bouwen. Maar dat gebeurt in de wintermaanden, als ik tijd heb. Te veel hobby's. :D

    Fred
     
  11. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Maten man ! prachtige kist !

    Groeten Paul
     

Deel Deze Pagina