He mensen,
ik heb een vraagje over mijn Trimkleppen, op wat voor omstandigheden moet je welke stand aanhouden?
je hebt bijvoorbeeld bij wat wind en golvige omstandigheden, dat je het roer/prop dieper in het water moet laten gaan. maar hoe zit dit met de trimkleppen?
volgende vraag gaat over verschillende roeren, wat is nou het grote verschil? of maakt het ( zolang het geen origineel is ) niet zo veel uit?
mijn laatste gaat over de boot 3,5cc c1-cat speedboot..
hij maakte laatst behoortlijk wat toeren en ook het optrekken was niet je van het.. het leek wel alsof hij te veel toeren maakte voor die snelheid. ook als ik vol gas ging ging het goed tot ik gas minderde dan viel hij uit...
nu had ik de fuel/air mix wat lager ( kwart dus staat nu op 1 1/4) gezet om hem onderin wat beter te laten op pakken. omdat ik verder wat tips wou heb ik de modelbouw hier gebelt. het verhaal uitgelegt en hij zij: " bij de 3,5cc is het vaak zo dat hij onderin eigenlijk altijd wel slecht loopt om er zo voor te zorgen dat de top wat hoger ligt. het uitvallen komt omdat de stationair misschien wat te laag staat, deze moet vrij hoog zijn en omdat als hij vol gas gaat en je laat plots los verzuipt hij." lijkt mij niet helamaal echt logisch maar misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft?
groetjes! en alvast bedankt voor de reacties
ik heb een vraagje over mijn Trimkleppen, op wat voor omstandigheden moet je welke stand aanhouden?
je hebt bijvoorbeeld bij wat wind en golvige omstandigheden, dat je het roer/prop dieper in het water moet laten gaan. maar hoe zit dit met de trimkleppen?
volgende vraag gaat over verschillende roeren, wat is nou het grote verschil? of maakt het ( zolang het geen origineel is ) niet zo veel uit?
mijn laatste gaat over de boot 3,5cc c1-cat speedboot..
hij maakte laatst behoortlijk wat toeren en ook het optrekken was niet je van het.. het leek wel alsof hij te veel toeren maakte voor die snelheid. ook als ik vol gas ging ging het goed tot ik gas minderde dan viel hij uit...
nu had ik de fuel/air mix wat lager ( kwart dus staat nu op 1 1/4) gezet om hem onderin wat beter te laten op pakken. omdat ik verder wat tips wou heb ik de modelbouw hier gebelt. het verhaal uitgelegt en hij zij: " bij de 3,5cc is het vaak zo dat hij onderin eigenlijk altijd wel slecht loopt om er zo voor te zorgen dat de top wat hoger ligt. het uitvallen komt omdat de stationair misschien wat te laag staat, deze moet vrij hoog zijn en omdat als hij vol gas gaat en je laat plots los verzuipt hij." lijkt mij niet helamaal echt logisch maar misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft?
groetjes! en alvast bedankt voor de reacties