afstellen speedboot

He mensen,

ik heb een vraagje over mijn Trimkleppen, op wat voor omstandigheden moet je welke stand aanhouden?
je hebt bijvoorbeeld bij wat wind en golvige omstandigheden, dat je het roer/prop dieper in het water moet laten gaan. maar hoe zit dit met de trimkleppen?

volgende vraag gaat over verschillende roeren, wat is nou het grote verschil? of maakt het ( zolang het geen origineel is ) niet zo veel uit?

mijn laatste gaat over de boot 3,5cc c1-cat speedboot..
hij maakte laatst behoortlijk wat toeren en ook het optrekken was niet je van het.. het leek wel alsof hij te veel toeren maakte voor die snelheid. ook als ik vol gas ging ging het goed tot ik gas minderde dan viel hij uit...
nu had ik de fuel/air mix wat lager ( kwart dus staat nu op 1 1/4) gezet om hem onderin wat beter te laten op pakken. omdat ik verder wat tips wou heb ik de modelbouw hier gebelt. het verhaal uitgelegt en hij zij: " bij de 3,5cc is het vaak zo dat hij onderin eigenlijk altijd wel slecht loopt om er zo voor te zorgen dat de top wat hoger ligt. het uitvallen komt omdat de stationair misschien wat te laag staat, deze moet vrij hoog zijn en omdat als hij vol gas gaat en je laat plots los verzuipt hij." lijkt mij niet helamaal echt logisch maar misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft?

groetjes! en alvast bedankt voor de reacties
 
cat

hoi luuk.ik weet niet of je met de cat 1 de lamborgini bedoeld?
zo ja was voor mij ook een hele toer om hem redelijk varend te hebben.
inderdaad veel toeren en weinig snelheid.
heb toendertijd meteen de prop vervangen wat al een hoop scheelde.
ook hier hapte de boot flink lucht dus idd zo laag mogelijk in het water .
heb hem eigelijk nooit echt lekker varend gehad en omdat nitro niet mijn ding is ben ik overgestapt op elektra.gr patrick
 
ja de lambo editie, naja ik ben begonnen met de bluestreak afstellen was niet veel werk. die vaart nu iedere keer als ik hem start als een zonnetje :D leuk ding. dus dit moet ook wel kunnen op internet staan er ook zat.. gaat denkik alleen veel tijd kosten..tips?
 
hoi Luuk

ik vaar zelf ook wedtsrijden met 3.5cc nitro motoren alleen dan geen offshore klasse
maar het geen wat jij verteld lijkt mij een te kleine prop en het feit over het gas los laten en er niet meer op komen lijkt mij juist te weinig brandstof onderin zorg dat ie lkkr rijkt loopt onderin daar moet hij wel overheen kunnen komen

groetjes Richard
 
Back
Top