Afstellen swashplate Copter-X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik wil graag gaan beginnen met het afstellen van de swashplate van mijn
helicopter "CopterX 450" en "cx-ct6b" nu heb ik de volgende vraag:

- Wat zijn de juiste uitgangs posities van de zender,
- trims.
- subtrim.
- knoppen.
- software matige instellingen cx-ct6b.

Mvgr,
Harry

Bestaan niet.
Heli's zijn niet plug and play. Instellingen in de zender zijn bij vele exact dezelfde heli's toch anders.

Wil je toch zelf alles afstellen?
Dan zou je hier kunnen beginnen met lezen:http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

En voor je zegt dat het teveel leeswerk is, en dat je liever gewoon de waardes uit iemand zijn zender overneemt: dan crash je.
Dat verhaal is de kortste manier waarop het afstellen uitgelegd kan worden.

Of je moet even naar iemand toe gaan

Is het trouwens een nieuwe heli, of tweedehands?
Zelfgebouwd of niet? Nagekeken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is onmogelijk dat hij out of the box geheel correct staat. Of hij moet ingesteld en voorgevlogen zijn door de verkoper.

Gezien je vraag denk ik niet dat dat laatste het geval is.

Dan is er echt maar 1 weg: je verdiepen in hoe zo'n apparaat werkt.
Overnemen van een ander, of zomaar wat doen zonder te snappen wat je doet gaat bij heli's erg snel crashes geven.

Of je moet een crash of wat niet erg vinden, maar ik vind het altijd verschrikkelijk zonde.

Dus om te controleren moet je jezelf gaan verdiepen in wat het ding moet doen. Dat staat dus beschreven in de link die ik hiervoor gaf.

Als dat hem niet gaat worden, zul je hulp moeten zoeken bij een wat meer gevorderd vlieger.
En dan nog kun je jezelf voorbereiden op een gigantische prak theorie ;-)
Wat hierbij helpt, is je woonplaats aangeven in je profiel.
Wie weet woont een forumlid vlak om de hoek...

Derde optie is in mijn ogen een beetje een non optie.. Gewoon wat doen en kijken waar hetding heengaat..
Een 450 lijkt klein vergeleken met de grote jongens, maar hakt makkelijk wat vingers af.
Ff voor in het achterhoofd als je besluit te snel, te weinig controles het ding omhoog te gooien.
Jijzelf maakt de keuze, de omgeving niet.

Het heeft een reden dat er in verhouding vrij weinig mensen heli vliegen :mrgreen:
Heb je al een simulator?

We zijn hier niet zo van het sluiten van topics;-)
we houden ze open, om eenzelfde vragen in eenzelfde topic te kunnen behandelen.

Verder kun je natuurlijk gaandeweg meer vragen stellen via dit topic.
Velen hier op dit forum zijn zelfgeleerde vliegers (waaronder ikzelf), velen zullen je leerweg precies voor kunnen stellen.
Vanuit die ervaring waarschuw ik je voor sommige zaken.

Wat is je oplossing geworden?

Ik heb als newbie mijn Blade 450 3D ook volledig zelf ingesteld aan de hand van het Topic van Student, en ik moet zeggen dat het prima gelukt is en dat ik heel veel heb bijgeleerd...
Voor de Mcpx BL heb ik hulp gehad van een ervaren iemand (Redbird van hier op het forum), die heeft enkele aanpassingen gemaakt in de zender waardoor de heli een pak beter vliegt, die mannen hoveren en vliegen een stukje met je heli en zien aan het vlieggedrag wat er aangepast dient te worden...

Ja, ... je moet wel weten om wat het gaat,
en als iemand vraagt voor de juiste subtrim,
dan heeft die geen idee om wat het gaat.

Verdiepen met lezen en 1000 keer proberen,
of met iemand die ervaring heeft samen een oplossing vinden,
anders gaat het niet.

Groet, Heli-Uwe

Helikopters zijn zeer gecompliceerde machines die van nature instabiel zijn.
Als je denkt jouw machine vliegend te krijgen via dit forum heb je het mis.

Wat je wel met doen ? is al gezegd.

We zijn hier niet zo van het sluiten van topics;-)
we houden ze open, om eenzelfde vragen in eenzelfde topic te kunnen behandelen.

Verder kun je natuurlijk gaandeweg meer vragen stellen via dit topic.
Velen hier op dit forum zijn zelfgeleerde vliegers (waaronder ikzelf), velen zullen je leerweg precies voor kunnen stellen.
Vanuit die ervaring waarschuw ik je voor sommige zaken.

Wat is je oplossing geworden?

Zoal wel vaker gebeurt...

Ik kreeg niet het antwoord wat ik wilde horen dus probeer ik ergens anders wel ;-)

Laten we de beste man in zijn waarde laten..
Die fase hebben we allemaal wel een keer doorlopen denk ik :mrgreen:

Laten we de beste man in zijn waarde laten..
Die fase hebben we allemaal wel een keer doorlopen denk ik :mrgreen:

Vandaar de knipoog achter mijn zin.

Het zou gewoon netjes zijn dit even te vermelden. Zo weet iedereen dat het goed komt en hij nog jaren plezier kan beleven in de hobby.

. . . . word

Oke, succes elders.
Al snap ik niet wat jij afzeiken vind aan bovenstaande posts.

forums zijn bedoeld om over dingen te praten, maar als mensen iets posten met 1 bericht en daar gelijk antwoord op verwachten voor hun probleem om vervolgens ook niet meer terug te komen... tja dat is niet de essentie van een forum.

Jezus vent....

Laat je nakijken! NIEMAND hier heeft jou afgezeken (tenminste, NIET in dit draadje), en iedereen heeft gewoon geprobeerd jou te helpen.

Dat die hulp anders is als wat jij er van verwachtte, ligt geheel en al aan dat jij verkeerde verwachtingen gesteld hebt.

En ik durf haast wel zo ver te gaan om te stellen dat als je in "dat andere forum" volgens jou wél geholpen bent, dat je dan "hulp" gekregen hebt, in de vorm van "pasklare instellingen" en dan is dat volkomen nutteloze hulp, want pasklare instellingen bestaan niet voor een RC-helicopter....

Wees er maar blij mee, met die hulp....

De mazzel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back