afstellen trex 450 sport

• Topicstarter Topicstarter brechtie
  • Startdatum Startdatum
B

brechtie

Guest
Wil mijn trex 450 afstellen , enige tips ??

Zender futaba t6ex

Ben beginner in afstellingen en ben in hooverfase

Groeten

ben eventueel van plan een nieuwe zender aan te schaffen , welke word aangeraden

Met subtrims kan je je servo arm perfect op 90graden krijgen. Ik zou voor een dx van spectrum gaan. Dx6/7/8/

Zender

Hoi,

Zelf heb ik enige tijd geleden een DX8 gekocht. Was één van de eerste. Volgens mij is dat al weer een jaar geleden. :( hij was echt was net uit.

Hij bevalt echt extreem goed!!! Voordelen vindt ik: Back-light, telemetry, groot scherm, niet te dik (als je kleine handen hebt). Mooi metale uiterlijk.

Betreft afstellen van je heli, check Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect. Daar staan instructie video's. Gewoon nadoen was ze op het filmpje laten zien, en klaar is kees.

Groet Chiel

mijn trex 450 geeft al gevlogen maar als ik begon te vliegen moest ik de hele tijd terug sturen kbedoel daarmee dat hij met zijn neus naar beneden gaat en mijn swashplate stond niet pas. dus wat heb ik gedaan , kheb mijn boekje er eens bij genomen en al de linkage rod's tot op de mm juist gezet: linkage rod C op 19.5 mm,linkage rod D op 10mm , linkage rod E op 21.5mm en linkage rod F op 17mm allemaal tussen de bal links gemeten. en dan ben ik niet slim geweest kheb al mijn instellingen van mijn zender(futaba ce7) op nul gezet , en nu weet ik niet meer hoe het zit

trims op 0
subtrim (indien van toepassing) op 0

Alle servoarmen op 90 graden
Swash dan rechtzetten door de linkjes te verdraaien (de maten in de handleiding zijn uitgangspunten, zijn niet exact), en let op het A tje op de linkjes, deze moet aan de buitenkant als ik me niet vergis. Doe je de A aan de binnenkant, kun je bij grotere heli's in de vlucht het linkje verliezen
Even voor de duidelijkheid, dit doe je met de batterij aangesloten en de zender ook aan, motordraden (alledrie) los

Even kap erop, zwaartepunt heli checken (goed krijgen door batterij voor/achter te bewegen)

Dus..
Wat wil je verder weten?

bij de weg, tijdens opstijgen gaat een heli altijd naar voren en rechtsaf
Helemaal stilhangen doen ze nooit, door te sturen kun je hem wel rustig bijna stil laten hangen

Voilla het is in orde de 450 vliegt als de 600 voorlopig ik heb die beentjes aan de servos een beetje verdraaid zodat mijn swashplate recht(pas) kwam te staan en de Atjes wijzen naar buiten

Mooi :mrgreen:

Nog even op de graden letten, dus dat hij bij midstick ook werkelijk 0 graden geeft en bij stick omhoog max 12 graden
Of als je op de schaal manier vliegt, dat hij bij midstick +/- 5 graden heeft

Back