Afstellen TREX 600 ESP met Futaba T10CG

Mede piloten,

Is er iemand in de buurt van Zemst of Vlaams Brabant of Antwerpen die mij kan helpen met het correct afstellen van m'n heli en zender.

Mag ook via het forum natuurlijk als dit haalbaar is ...

Ik ben beginnend piloot (dwz hoveren/vliegen zonder kruis tail-in) en ben eigenlijk niet zeker dat het aan mij ligt of aan de afstellingen van de heli/zender, maar ik vind dat de heli heel wispelturig is.

Alvast bedankt !!!

Greetz,
Filip

Je kan een keer bij me langskomen, ik woon alleen bij Rotterdam in de buurt...

Ik heb nl zo n zelfde setje

maar wat is precies het probleem?
Als je hem te happig vind op de controls, kun je een aantal dingen doen
-expo instellen, wel even kijken of je + of - in moet stellen. Hij zou minder gevoelig rond het midden moeten worden
- in het swash menu een lager percentage instellen bij ail en elevator
Niet te laag, dan heb je geen ruimte meer om een noodcorrectie te maken
- je kan je toerental nog wat verlagen, hij hoeft niet perse 1800 of 2000 toeren te draaien..

Wat bedoel je met eigenlijk met "wispelturig" ? Weet dat een heli bij het hooveren tot een bepaalde hoogte steeds in zijn eigen turbulentie zit te dwarrelen en dus nooit helemaal stabiel zal blijven hangen !!!
Als je je heli zelf wil afstellen en niet goed weet hoe te beginnen raad ik je de DVD van het Duitse maandblad "Rotor" met name "Rotor Workshop" ten zeerste aan : zie link hieronder
https://ssl.topackt.com/modellsport.de/shop/product_info.php?info=p440
Hiermee leer je perfect hoe een heli af te stellen.

Je omschrijving wispelturig kan vanalles betekenen he...
Ik heb oa dezelfde zender en wil je best helpen, geef maar een seintje als je iets wil vragen. via mail of pb dan spreken we wel iets af mocht dat nodig zijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te wispelturig ben als beginned piloot, vandaar dat ik iemand zoek die het kan, om met m'n trex en zender eens een testvluchtje te doen om te zien dat alles eigenlijk wel goed staat.

@Tribal69 : Mijn schoonbroer woont is Zoerle-parwijs, is niet zo ver hé, wanneer past het voor U ? Ik pas mij wel aan.

Back