afstellen van de hk450gt

hallo iedereen,
ik ben al dagenlang weer bezig aan het afstellen van mijn heli, en dit begint toch aardig te lukken. eerst wist ik niet goed hoe of wat er juist moest afgesteld worden, en ben dan naar een forum lid geweest. die heeft mij zeer goed geholpen en veel info gegeven:D ik denk dat mijn heli nu quasi op punt staat, maar er is nog 1 iets die niet juist is, en kan maar niet vinden wat het is. als ik hoover is het alsof mijn heli niet stabiel is, hij 'wikkelt' (niet de staart) het is de heli die gewoon onstabiel is, hoe zou dit kunnen komen? waar moet ik op letten?
ps, het ligt niet aan de feathering of main shaft, die zijn juist vervangen.

alvast bedankt.

als ik hoover is het alsof mijn heli niet stabiel is, hij 'wikkelt' (niet de staart) het is de heli die gewoon onstabiel is, hoe zou dit kunnen komen? waar moet ik op letten?

Dat kan meerdere oorzaken hebben. Hoe strak heb je je main blades vast gezet? Als je de heli op z'n kant legt moeten ze onder hun eigen gewicht kunnen wegdraaien/vallen. Dus niet te vast, niet te los (zeker niet te vast). Ook moeten je blades in balans zijn, weeg ze eens voor de gein...

Je flybar moet even lang zijn aan beide kanten. Je flybar paddles moeten 0 pitch hebben.

Hm.

Ik zou echt graag een langere uitleg willen hebben ipv allen dat de heli wikkelt.

Ik kan daarndus niet echt een beeld bij krijgen ;-)

hallo, ik heb het eens op film opgenomen, het is wel moeilijk te zien, maar in het echt wikkelt ie enorm, dat wikkelen is vooral bij de staart. hij wikkelt niet naar links of rechts door de gyro, maar meer op en neer, kan je op de video zien ( 7QDKNdGCPDA[/media] - YouTube ) alles is perfect uigebalanceerd, overal nieuwe assen, de 2 bladen staan perfect gelijk tegenover elkaar. dus ik weet echt niet waar het aan kan liggen, dat wikkelen is moeilijk uit te leggen wat het is, maar het is alsof ie in de vlucht niet echt stabiel is, ik heb dit vooral als ik stel van op 2m hoogte zak naar 1m

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, ik heb de throttle curve ingestelt zoals ze zeggen in een boog heb ik dat ingesteld. snap je wat ik bedoel? zodat ik bij halve gas aan 70-75% van mijn toeren zit

kromme maingear? Heb je die van hobbyking er nog inzitten? Vervangen door eentje van align samen met dat busje waar de one way lager in draait!

Wat hangt onder de heli? Batterij?

Als dat voorover/achterover hobbelen jouw "wikkelen"is...

Dat is dus een te laag toerental, strakke bladen helpen daar aan mee.
Bladen moeten redelijk los, zodanig dat als je de heli op zn kant houd het net niet omlaag zakt in de bladhouder

En de curve is het beste om vlak te zetten.
Dus bv 0-75-75-75-75

Door hem vlak te zetten, krijgt de staart het wat makkelijker
En gaat hij niet zo springen bij een tikkie omhoog of een tikkie omlaag.

Back