Afstellen van een YS50 met Governor

• Topicstarter Topicstarter R.Nieuwland
  • Startdatum Startdatum
R

R.Nieuwland

Guest
Kan iemand mij vertellen hoe je een YS50 afsteld op de hoge en de lage naald, de motor loopt nu goed maar zodra ik de governor (GV1) aan zet en 1800 rpm wil vasthouden gaat hij staan halen en houd de governor het toerental niet netjes op 1800 rpm. Ben erg benieuwd hoe dit probleem opgelost kan worden, er is zo niet fijn op de governor te vliegen.

Ron

Kan iemand mij vertellen hoe je een YS50 afsteld op de hoge en de lage naald, de motor loopt nu goed maar zodra ik de governor (GV1) aan zet en 1800 rpm wil vasthouden gaat hij staan halen en houd de governor het toerental niet netjes op 1800 rpm. Ben erg benieuwd hoe dit probleem opgelost kan worden, er is zo niet fijn op de governor te vliegen.

Ron

Als de motor zonder governor goed loopt dan licht dit eerder aan de governor dan aan de afstelling vd motor. Wat heet niet netjes vasthouden?

GV-1 is vrij gevoelig op de sensor, als deze te ver vd magneet afstaat dan doet hij het idd niet goed meer.

IK ken het. Ik heb ook een GV-1 met een YS50 en het komt door de hoofdnaald afstelling.
Als die niet goed staat gaat ie varieren in toeren zodra de governer aan gaat.
Het is gewoon even fijner afstellen het kan al om 2 tandjes + of - zijn

Heren, bedankt voor de reactie. Ben inmiddels aan het afstellen gegaan met de naalden wat een goed resultaat had. De governor staat niet meer te halen en houd nu het gewenste toerental netjes vast. Waar een paar tandjes al niet toe kan leiden.

Groet Ron

Back