Afstelling Graupner Mini Viper

• Topicstarter Topicstarter MarioSales
  • Startdatum Startdatum
M

MarioSales

Guest
Beste forumleden,

Heb een tweede hands mini-viper aangeschaft waar natuurlijk geen beschrijving bij zit. Wie weet wat de uitslagen van het hoogteroer en het rolroer zouden moeten zijn ?(wil hem eerst maar es standaard gaan vliegen met de speed 400).

Verder heb ik het idee dat de vleugel er niet geheel recht op ligt. Rechter vleugeltip ligt iets naar voren ten opzichte van de linker, ook ligt de
vleugel dusdanig dat de v-stelling niet geheel symetrisch is. Het toestel heeft al wel gevlogen (bij de vorige eigenaar) maar het lijkt mij dat dit niet de bedoeling is

Wie weet er meer,

Gr. Mario

heb je een foto mischien maakt het dat iets duidelijker
ik heb er zelf ook een:)
maar mijn hoog en down uitslagen zijn niet zo groot

Hoi Raymon,

Nee helaas geen foto's, de uitslagen daar kom ik nog wel uit ben eigenlijk meer benieuwd naar die vleugel. Heb vandaag quartel gebelt maar daar wordt je ook niet wijzer van. Kijk, de vleugel ligt er gewoon niet geheel symetrisch op, maar of dit zo hoort? Heb jij geen beschrijving meer?

afb10429.jpg

afb10430.jpg

Het lijkt er inderdaad op dat de linkertip (eigenlijk rechts) iets dieper naar beneden hangt. Heb het motorschot zojuist verwijderd, was verschrikkelijk verrot en moet dus een nieuwe in. Ben jij in de gelegenheid om dat stuk (motorschot van diverse aangezichten) op jouw tekening te fotograferen en vervolgens te mailen? Je zou me een groot plezier doen.

Raymon,

Kun jij mij vertellen welke roeruitslagen jij op je viper hanteert?

Alvast dank,

Mario

Dank je Raymond, gaat er ff om dat ik de juiste stand van de motor kan bepalen (maar een tekening is natuurlijk altijd handig bij schade en zo).
Je Mag hem mailen naar m.sales@wanadoo.nl, je kunt hem natuurlijk ook gewoon op het forum zetten.

Nogmaals dank.

Gr. Mario

hallo
ik heb het heel druk met krante lopen vandaag dat ik niet liet hooren maar op de tekening staat geen maar van het motorschot
ik zal proberen van de week mijne te tekenen
uitslag op hoog is 5mm en down ook 5mm
rol is bijde kante 7.5mm
afb10509.jpg

Dank je raymond, moet zo wel gaan lukken ik ben geholpen. Veel dank voor de moeite.

Gr. Mario

lekker snel idd
met goede uitslag nie te fel vliegt hij lekker ook voor gewoon rond vliegen :)
maar niets voor beginner ofzo
zwaarte punt is het crieties (zo toch)

nee met het zwaartepunt verkeerd
dan is het een kreng

ik een jamara 480 hs met 4.7x4.7
het mooiste is een sp480 bb race met cam 4.7x4.7

hallo, heeft er iemand plan van mini viper voor me aub?? alvast vriendelijk bedankt, of een mini viper te koop?? groeten, René

Back