Afstelling Rossi 11,5 cc

Wellicht struikelt er weer een moderator over het feit dat dit item in het verkeerde draadje hoofdstuk staat maar dat zien we dan wel weer.

Ik ben mijn 4-blads trainer aan het klaarmaken en heb vandaag de Rossi laten lopen.Ik krijg de motor niet goed afgesteld.
Heb al een nieuwe plug geprobeerd maar ben ff de exacte setup kwijt van deze motor die altijd als een zonnetje heeft gelopen.

Nou haal ik heel het spul ter controle ff uit elkaar maar kwam er achter dat ik geen handleiding heb van de motor en ook niet weet wat de fabriek opgeeft als uitgangspunt voor de hoofdnaald en stationair naald. Heeft iemand wellicht een manual voor deze motor wat ie als pdf-je kan mailen?
Wat zijn doorgaans jullie setup's voor een Rossie 11,5 met standaard expansieset van Vario?

Thx. Bone

Geen idee hoe ik dat aan kan geven. Hij loopt soepel, maar ik moet hem na het starten eenmalig langzaam op toeren laten komen.
De Rossi zit in een Evolution trainer.

Wellicht struikelt er weer een moderator over het feit dat dit item in het verkeerde draadje hoofdstuk staat maar dat zien we dan wel weer.

Ik ben mijn 4-blads trainer aan het klaarmaken en heb vandaag de Rossi laten lopen.Ik krijg de motor niet goed afgesteld.
Heb al een nieuwe plug geprobeerd maar ben ff de exacte setup kwijt van deze motor die altijd als een zonnetje heeft gelopen.

Nou haal ik heel het spul ter controle ff uit elkaar maar kwam er achter dat ik geen handleiding heb van de motor en ook niet weet wat de fabriek opgeeft als uitgangspunt voor de hoofdnaald en stationair naald. Heeft iemand wellicht een manual voor deze motor wat ie als pdf-je kan mailen?
Wat zijn doorgaans jullie setup's voor een Rossie 11,5 met standaard expansieset van Vario?

Thx. Bone

Hoi Bone,

De manual van deze motor word je geen steek wijzer van, daar staat niks in met betrekking tot je vragen.

Gelukkig is het ook heel simpel: OS 8 plug, en brandstof met 15% olie en hooguit 5% Nitro (liever nul % eigenlijk)
Hoofdsproeier 2 tot 2.5 slag open. Gasklep helemaal sluiten, en dan de stationair sproeier helemaal dicht draaien (zonder kracht te zetten uiteraard) en dan weer 1.5 tot 2 omwenteling open.

Nu zou de motor moeten willen starten. Zo niet d.m.v dichthouden van uitlaatpijp of brandstofslang even tijdelijk vetter of magerder maken tot hij pakt. Loopt hij eenmaal dan eerst het volgas mengsel afstellen, daarna pas het middenmengsel/stationair.

Succes ermee!

Groet, Bert

Back