Beste Forumleden,
Ik vlieg met een P-40 (.25) van great planes met daarin een nieuwe os max 25 AX. (ter info, de motor hangt op z'n kop)
Het afstellen wil niet helemaal lukken en daarom hoop ik dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.
De motor is nieuwe en ingelopen zoals OS dat aangeeft. Alles verliep hierin prima. Eenmaal op het veld kreeg ik het niet meer goed ????
De motor start de eerste keer gelijk, dan stel ik hem met de hoofdnaald volgas is. Vervolgens hou ik alles achterover en het toerental blijft gelijk !!! Het oppakken van stationair naar volgas gaat niet zoals het hoort ?
Zodra m'n P-40 de lucht in gaat en ik halfgas geef gaat hij 4 takken ??? bij volgas is dit over ??? Ook is het zo dat de vleugel behoorlijk onder de olie/brandstof zit ?
Als ik vervolgens alles weer aan de grond heb en alles af laat koelen is hij zeer lastig te starten.
Ik hoop dat jullie mij hier verder mee op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt.
NB: ik ben niet lid van een club omdat dit voor mij te ver weg is.
Ik vlieg met een P-40 (.25) van great planes met daarin een nieuwe os max 25 AX. (ter info, de motor hangt op z'n kop)
Het afstellen wil niet helemaal lukken en daarom hoop ik dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.
De motor is nieuwe en ingelopen zoals OS dat aangeeft. Alles verliep hierin prima. Eenmaal op het veld kreeg ik het niet meer goed ????
De motor start de eerste keer gelijk, dan stel ik hem met de hoofdnaald volgas is. Vervolgens hou ik alles achterover en het toerental blijft gelijk !!! Het oppakken van stationair naar volgas gaat niet zoals het hoort ?
Zodra m'n P-40 de lucht in gaat en ik halfgas geef gaat hij 4 takken ??? bij volgas is dit over ??? Ook is het zo dat de vleugel behoorlijk onder de olie/brandstof zit ?
Als ik vervolgens alles weer aan de grond heb en alles af laat koelen is hij zeer lastig te starten.
Ik hoop dat jullie mij hier verder mee op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt.
NB: ik ben niet lid van een club omdat dit voor mij te ver weg is.