afvoer nippel saito 56

beste medemodelbouwers,

heb hier een saito 56 liggen op op zijn kop op een model zal gaan komen.
echter zit het olie afvoer nippeltje nu naar boven en net tegen de motorkap.
kan ik dit gewoon afdichten met een nippel dopje? of moet dit open blijven?

Grt

Die Saito 56 is een prima motor. Ga je die op de PT-19 doen? Die olie afvoer nippel moet open blijven. Deze is voor afvoer afgewerkte olie ed. Verder, een tweetakt maakt gebruik van de carterdruk voor het spoelen van de brandstofmengsel een viertakt doet dit niet, je zou problemen krijgen met je compressie. Verlengen met een slangetje wat niet geknikt is mag kun je de troep naar buiten voeren. Verder wordt deze nippel ook wel breather (ademhalings) nippel genoemd en is deze wel handig voor het toevoeren van after run olie die komt dan direct bij lagers en kleppenmechanisme.

Ik heb het probleem opgelost door het deel waar de slang op komt er af te zagen het restant uitboren met 3 mm net niet er doorheen 3mm messing buisje kort buigen en er in solderen let wel op de stand en daar het slangetje weer op.

zal dan je soldeer niet loskomen als je motor warm wordt? er bestaan ook nippels met een 90° bocht

grtz

Bij Hobbyin zullen ze die waarschijnlijk niet hebben. (parts_list)Ik zou de originele kopen die onder 45 graden afzagen en hardsolderen. Dan zul je geen last hebben van warmte problemen.

Back