Afwerking Balsa

Wie weet de juiste stappen die ik moet ondernemen om balsahout te bewerken van "ruw" hout tot en met een spiegelgladde bespoten oppervlakte. Ik wil dus geen nerven meer zien van het hout.
Het liefst maak ik geen gebruik van bijvoorbeeld epoxy ivm gewichtstoename.
Verder denk ik aan verf uit een spuitbus.
Het is voor afwerking van een Hovercraft.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Pendelaar

Begin met schuren, met 280, dan met 400. Met 'Light' filler plamuren en alles er weer afschuren (het zit dan alleen nog in de putjes).
Dan 2 lagen (1:1 verdunde) cel-luloselak, opkomende nerf wegschuren, het dunste tissue (bekledingspapier) ruim op maat maken, goed vochtig maken met een plantenspuit, dan vanuit het middden naar de randen door het papier heen vastlakken. Zorg dat alle plooien naar buiten toe worden gladgestreken.
Als alles vastzit, 8 a 10 lagen cel-luloselak, tussen iedere 2 lagen even naschuren met 400 -600. Weegt niets!
Tot slot de spuitbus....

Dat ziet er dan zo uit (met compressorspuit voor turquoise en spuitbus voor wit en rood):
BB%20houtbouw%20.jpg
BB10%20kl.jpg

BB4.jpg
[/

Gebruik 'Porienvuller', tussen de verschillende lagen steeds schuren, werkt perfect!

ik zou zo niet kunnen zeggen hoe veel het weegt.. maar het is in principe gewoon een lak die in het hout trekt en heel goed vult.. je kan het zo zwaar/licht maken als je zelf wilt..

Back