afwerking boot

• Topicstarter Topicstarter the pro builder
  • Startdatum Startdatum
T

the pro builder

Guest
He,kan er iemand mij zeggen hoe ik tegoei een boot kan afwerken die niet uit de winkel komt.Maar zelf gemaakt.

met een hoop geduld ?????????????

Met zulke vragen kunnen we niets
Graag wat specifieker :?

Dit is misschien wat specifieker.Ik heb het eigenlijk over het dek en de stuurhut

met specifieker worden eigenlijk de volgende vragen bedoeld

wat wil je met dat dek?
+beplanken
+lakken
+aanklenden met bolders of lieren

wat wil je met de stuurhut?
+lakken
+aankleden met bv. reling, lampjes en andereonderdelen

het dek:beplanken en lakken

stuurhut:aankleden met relingen en lampjes enz...

Dennis (?) the pro builder,

We zijn hier dol op fotos. Plaats eens een foto van het schip waar je mee bezig bent. Dat praat voor ons allen veel duidelijker.

Heb je overigens al een schip?
Volgens mij heb ik net een antwoord voor een tekening aan je gegeven (in het tekeningen forum)
Wanneer je nog geen schip hebt is deze vraag wat voorbarig :wink:
In het andere geval (dat je dus al wel een schip hebt) is die boven beschreven foto wel handig.

Wim

Nee ik heb eigenlijk geen schip. nog niet!
Ik ben er nog mee bezig.

Maar als je een afbeelding wilt moet je eens naar tips voor varende boten kijken.

Tip 1: probeer dubbelposten te vermijden, vooral als je jezelf probeert te herstellen. Er is rechtsboven bij elk berichtje een handige optie om het te wijzigen.

Tip 2: als je hulp wil van mensen probeer het ze dan zo makkelijk mogelijk te maken. Dan krijg je ook eerder hulp.

De boot die persoon wil gaan bouwen is te vinden op deze site. Het is dan het bovenste model.

Tip 3: begin eerst met bouwen van de romp. Probeer ondertussen alvast te zoeken naar foto's van het model. Kijk welke details je wilt maken en kijk dan af van collega modelbouwers hoe zij dat hebben gedaan. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Maar goed, dit zijn maar tips van een startende bouwer. Maar zo zou ik het denk ik doen als ik een waargetrouwe boot wil maken.

Hoef het geen waargetrouwe boot te zijn, vergeet dan de foto's. Kijk af wat voor details andere gebruiken en vraag je dan ook af of jij dat kan maken. Met detailering kan je zover gaan als dat je wilt.

mvg en succes Eric

Back