Afwerking van depron hawk

Nu mijn hawk ala http://digilander.libero.it/martinucci/tabellahawk.htm in ruwbouw klaar is zit ik nog met de afwerking.

Ik zou hem gewoon gaan kwasten met latex maar ik zien op ezone de volgende threat: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=689275ec8bfc5c694e0628d3f4885805&threadid=92721 .

Hierin heeft een gozer met de naam gbruce een soortgelijk project bij de hand. Deze man zet het hele toestel in de glasmat en epoxy en vervolgens word het toestel nog helemaal gespoten.

Lijkt me een ontzettend mooie manier van afwerken, maar wordt dit niet te zwaar voor een toestelletje met een speed 400 pusher? Zoniet, moet je de oneffenheden er dan uitschuren,met het risico dat je de glasmat weer wegschuurt, of zul je deze moeten afwerken met modellite oid.? (Zou je eventueel ook spuitplamuur hiervoor kunnen gebruiken?)

afb1195.jpg

afb1196.jpg

In ieder geval bij voorbaad dank voor de reacties en een groet van Ben

Bende zei:
.....Ik zou hem gewoon gaan kwasten met latex ...

Nee :( Latex is zwaar.
Hema verf op waterbasis, decorfin hobby verf, of spuitbusjes van graupner voor piepschuim zijn betere opties.

Een light plamuur als modelmagic is bruikbaar als je het glad wilt.
Plamuur mengen met verf gaat zelfs ook nog.

Licht houden vind ik belangrijker dan perfecte afwerking.

Kweenie... Ik kan uit de foto's niet goed opmaken of ik alleen schuim zie of ook nog hout. 8O Alleen in het laatste geval is papier+spanlak zinvol. In alle andere gevallen blijft er weinig van je constructie over.

Glas + epoxy kan wel, maar je moet rekening houden met het binnen de perken houden van de hoeveelheid epoxy. Vuistregel: evenveel epoxy als glas (in grammen). Bij minder heb je niet de maximale sterkte die mogelijk is. Bij meer is er sprake van overgewicht...
Knip je glas op maat, op de brievenweger ermee en dezelfde gewichtshoeveelheid epoxy aanmaken en verdunnen met methanol. Als je de totale oppervlakte van de kist weet, dan reken daarvoor per dm2: 0,25 (glas)+0,25 (epoxy) gram gewichtstoename. Aan jou om te bepalen of dat toelaatbaar is of niet.

Ik heb met bewondering de thread over vacuum-bagging van H/DLG modellen gevolgd, zelf heb ik alleen ervaring met verdunde epoxy en een balsahouten spateltje. Lijkt me ook in dit geval the way to go. Ik zou je hiervoor graag wat van mijn geduld uitlenen, maar dat schijnt technisch nog steeds onmogelijk te zijn... :wink:

Back