Afwerkverslag 3 M Piper Cub.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Peter v/d Riet, 5 jan 2008.

  1. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Hallo .

    Bij deze weer eens een verslag vanuit mijn kant,
    het is een verslag over een 3M Piper Cub.
    Er zit nog veel (wat zeg ik ) heel veel werk aan.

    Hij was eers Wit met Blauw in de kleuren van KLM.
    Nu word hij weer helemaal Origineel Geel.
    Hier de eerst foto's

    Zo was ie Toen hij hier heen kwam.

    [​IMG]


    De vleugels.

    [​IMG]

    Nog best groot vergeleken met de Vleugels van de Funtana.

    [​IMG]


    De romp maar ff op zij gezet want die komt later aan bod.

    [​IMG]


    Niet erg mooi en best zwaar.
    Zit nog veel werk aan, dus maar gelijk begonnen.

    Dus begonnen met het verwijderen van de Folie)?

    [​IMG]


    Dat ging best snel.
    Na even puteren aan de folie was alles er af bij bijde vleugels.

    [​IMG]


    Motorkap is ook niet veel meer.

    [​IMG]


    Blok balsa er op lijmen, mooi in vorm schuren en folien.

    [​IMG]


    Straks meer.
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk weer een mooi opknap verslag :thumbsup:

    Ga je hem "schaal" maken?
    En wat voor een motor komt ervoor?
     
  3. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode


    Dat is idd wel de bedoeling op hem schaal te maken.

    Voor de rest gooi me dood me iedeen over een motor.:D

    Grt.
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, een motor een mooie 38-45-50cc benzine oid ;-)
     
  5. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Zo de vleugels en de romp omtdaan van de folie.
    nu nog kijken hoe dat zit met de staart.

    binnenkort folien.

    Grt.
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Ga je de flaps ook nog apart aansturing ipv de nu gebruikte sullivan kabel?

    En ik zie geen landingsgestel, zit dat er wel bij of ga je die ook zelf maken? (mooi met werkende vering ;-) ).
     
  7. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    landings gestel moeten we zelf maken.
    met van die echte cub banden en dan dat kruis er voor in :D
    remkleppen komen op een servo maar wel anders dan dat het nu is.

    Heb je die remkleppen nodig om te landen of niet?
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Op de Robart site staat een mooie tekening van een piper Cub gear.
    Kun je zo overnemen en zelf maken.

    Flaps heb je niet nodig maar is wel leuk.

    De eerste Piper Cubs hadden ook geen flaps ;-)
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Heb anders nog de tekening van de Toni Piper.

    Mvg Johan
     
  10. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    leuk, ga ik volgen :wink:
     
  11. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    eventje een update.
    alle folie is verwijdert.

    de linker onderkant zit in de folie
    heel de staart zit in de folie
    alle staartroeren in de folie.

    Foto´s


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier en daar nog wat puntje bijwerken,
    maar niet verkeerd voor de eerst keer vind ik.

    Grt.
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als je nu de volgende keer schuurt voor je folied is dat roer mooi netjes.
    die punten boven zijn niet mooi en prikken bij aanraking straks erdoor vrees ik.

    succes verder met je verslag, blijf vooral fotos posten, leuk om te volgen.
     
  13. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Komt goed.
    ik ga nu naar bed.

    Grt.
     
  14. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    En we hebben een Motor.
    Keuze is gevallen op een DA 50

    Carbon 23/8 zat er bij . Zoals ook een ontstekings accu en alles wat ik nog nodig heb.
    NU nog een vraag. Waar zal ik hem op laten lopen. Geef is voorbeelden


    Da 50 Foto

    [​IMG]


    Grt..
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Waar heeft ie op gedraaid, methanol met wonderolie? Hij ziet er zo vies uit...... 1:40 smering is altijd goed.
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    DA 50-R
    TECHNISCHE DATEN:
    Hubraum: 50 cm3
    Bohrung x Hub: 42,6 x 35 mm
    Leistung: 3,73 kW (5 PS)
    Gewicht: 1330 g
    mit Zündung: 1470 g
    Propeller: Menz S: 22x10, 22x12
    Super Silence CFK: 23x12, 24x10
    Super Silence CFK 3-Blatt: 21x12
    Vergaser: Walbro (mit Choke)
    Kraftstoff: BEL RAY H1R
    / Superbenzin 1:50

    1 : 40 is teveel olie

    Mvg Johan
     
  18. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    dus euro 95 ongegelood met 20 % olie?


    Grt.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    1:40 is zeker niet teveel olie, ik (en meerdere bekenden van mij) draaien hier al jaren alle benzinemotoren van 26 tot 250cc op, ze draaien allemaal als een zonnetje;)
     
  20. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam

    20% 8O

    Das een verhouding voor methanol, die 1:50 zou prima zijn, da's dan 2% ;)


    Ik gebruik er 95 met castroll TTS voor :D

    groetjes!
     

Deel Deze Pagina