Afwerkverslag 3 M Piper Cub.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Peter v/d Riet, 5 jan 2008.

  1. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    3W en TC schrijven 1:50

    Dat jullie er meer olie in doen moeten jullie weten.

    De power komt van de Benzine en niet van de Olie . :D

    Miljoenen Motorzagen lopen op 1:50 die door de Fabrikant is voor geschreven .

    Al mijn Motoren 3W , Zenoah , DA lopen of hebben gelopen op Dolmar Olie 1:50 ( 2% olie )

    Olie soort maakt niet veel uit als het maar een goede 2 Takt Olie is .

    Mvg Johan
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Aan vermogen kost die extra smering niets, al mijn motoren lopen buitengewoon goed als ik ze vergelijk met dezelfde motoren van anderen. Een ZG62 die bij mij meer dan 250 vluchten heeft gemaakt, was ook gewoon nog nieuw van binnen, dus zorgen om extra koolaanslag is ook onterecht. Anyway; iedereen doet het op zijn eigen manier, ik doe het zo en blijf het zo doen, mijn motoren worden altijd goed gesmeerd -ook met een per ongeluk te krappe afstelling- en leveren niets aan power in. Oja, ik gebruik Eurol, de meeste brommerzaken hebben dat wel.
     
  3. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    DA50 is een mooie motor, maar hoort eigenlijk niet thuis op zo'n Piper. Een piper van 2.7m is bijv. goed te vliegen met een 20 cc 4-takt. Extra vermogen is leuk voor een Clipped Wing van 3M, wat deze volgens mij niet is of als je 5m zwevers vertikaal omhoog wilt leuren. Ook niet echt een ding voor Peter denk ik.

    Peter dit is volgens mij een klas-voorbeeld van die koop-maar-raak-woede waar je het van het weekend overhadt. Al met al heb je nu eigenlijk 3 projecten onder handen, Funtana 3M Piper en een 3D bak voor de DA50.
    En zul je van de zomer met Shockies op het veld staan omdat het geld ontbreekt om ook maar 1 project af te ronden.

    Maak eerst toch eens iets af joh.

    Rick
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Rick,

    Jij kent Peters persoonlijke situatie blijkbaar goed maar een 20cc 4-takt op deze Piper is wel een beetje ligt.
    De kist zal er waarschijnlijk net mee vliegen en meer niet.

    Ben wel met je eens dat een 50cc weer iets te kan zijn tenzij hij 7 meter zwevers wilt slepen.

    Een 38cc benzine was een heel mooie maat geweest en voldoende groot maar ja als je een DA50 voor een redelijke prijs kan kopen................
     
  5. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    idd. net wat je zegt.
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Op mijn 4 M Piper zat ook een 3W120 terwijl een 3W60 genoeg was voor scale vliegen .

    Maar toch was het leuk om na 5 meter los te zijn .

    Ook de EMHW Decathlon hatte een DA150 er op .

    Mvg Johan
     
  7. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Zo de da 50 heeft zijn eerst pufjes achter de rug.
    de motor loopt super. duurde wel even totdat ik hem aan de gang had.
    maa rnu heb je ook wat.
    Grt.
     

Deel Deze Pagina