Afzetsysteem voor Tamiya schaal

• Topicstarter Topicstarter Ton Duits
  • Startdatum Startdatum
T

Ton Duits

Guest
Hallo,

Ik wil een 3 assige MB SK1850 van Tamiya vor zien van een afzetsysteem. Nu zijn er twee aanbieders op de markt. De een is van Leimbach, schijnt kwalitatief minder te zijn maar deze heeft wel een slee voor de Tamiya schaal. De tweede is van Damitz. Deze is van een betere kwaliteit maar ze geven geen tips en/of garantie voor ombouw/verbouw tot de Tamiya schaal. Zijn er onder jullie truckers die hier ervaring mee hebben. Kan men bijvoorbeeld de slee van Leimbach gebruiken voor het systeem van Damits. Graag hoor ik jullie reactie.

Mvg, Ton...

afzetinstallatie

hoi
er staat ergens een artikel over een afzetinstallatie hier op t forum,
maar dan zelf gebouwd met een draadspindel aandrijving,
dus ik denk niet bepaald wat u zoekt,
maar het is wel op een tamiya gebouwd,
mvg markioo

Hoi markioo,

Dat stukje dat jij bedoel heb ik inderdaat gelezen. Het ziet er gaaf uit maar het is niet wat ik zoek. Ik weet ook dat er diverse truckers in nederland rond rijden met een hydraulisch systeem er op. Ik wacht gewoon op verdere reacties.

Bedankt, Ton...

Hallo Ton,

Ja. met kleine aanpassiingen aan het (hulp)chassis en de rollen is de Leimbach slede pas te maken.

Volgens mij maakt Stahl ook een afzetsysteem voor Tamiya, maar ik weet dit niet zeker !!!

afzetinstallatie

je ziet het,de tips tippelen binnen,
we zien wel een bouwverslag hier verschijnen van uw mercedes met afzetinstallatie,toch???
mvg markioo

Hallo Arno,

Wat is dit toch weer jammer, echt jammer !!

Eens een SCANIA, altijd een........... je bedoelt toch een MAN

Hmmmmm, Scania.......... lees MAN !!!!!!

Even je tekst aanpassen in ..................MAN !!!

Hahahaha Piet, wat die duitsers er wel niet voor over hebben om ook een echte truck te hebben;):lol:
Doen die zweden expres om daarna M.A.N over te kunnen nemen:bday:

Hallo Arno,

Hmmmmmmm, ik ben toch erg bang voor jou dat het een kwestie van tijd is, dat er MAN op de grille staat. (binnen 5 jaar)

Ik vrees ook voor de Scania vestigingen in Zwolle en Meppel, die zullen uiteindelijk toch wel dicht gaan, de productie zal dan overgeheveld worden naar Duitsland en Brazilië !!!
Ik zal dit als echte VOLVO man toch ten zeerste betreuren !!!
(dit is geen grapje, maar echt gemeend) :( :( :(

Hallo,

Ja de reacties druppelen inderdaat binnen. Over het bouwverslag. Ik heb de Mercedes al klaar staan. Dus daar valt weinig over te melden. Behalve dat het een 3 asser is geworden. En er zit een stuuras onder van Schulz uit Duitsland. Dit is een aluminium/gelagerde as. Deze stuurt een stuk prettiger dan de standaard as en ook zonder speling. Hoe ik foto's moet plaatsen weet ik niet anders had ik die er wel aangeplakt. Over het afzetsysteem kan ik nog niets melden want dat duurd nog wel even. Eerst een sponsor zoeken.

Ton...

Back