Agitator van Hydro & Marine.

• Topicstarter Topicstarter X_chinese
  • Startdatum Startdatum
X

X_chinese

Guest
Hallo allemaal!

Na 2 beginnersbootjes van Graupner en Kyosho (Eco en Twinstorm), wil ik nu verder gaan met een iets betere boot.
Mijn oog is gevallen op de nieuwe Agitator romp van H&M. De lengte en het design spreekt me wel aan. Ik wil het laten aandrijven door 2 accu-packs van 6 cellen, omdat ik daar heel veel van heb.
Het hoeft niet heel hard te gaan, als het maar harder gaat dan de Twinstorm.
Ik heb al een FM zender en ontvanger. Mijn budget is ongeveer 600-800 euro. Kan ik daarmee wat van maken?
Hier is een linkje:
http://www.2brothersrc.com/main.php...scription&subject=botenelectro&articleid=1355

Kan iemand mij misschien advies geven?

Hoi,

http://www.hydromarine.de/hm_20914.htm

199,-

Aandrijving :

http://www.hydromarine.de/hm_11149.htm

138,-

Zoals de specs al laten zien :

Technische Daten:
Länge: 810 mm
Länge (ü.a.): 910 mm
Breite: 245 mm
RC: Ruder, Geschwindigkeitsregulierung, Gemischverstellung
Antrieb E-Version: ab Economy 700 Best. 10753 o. 20643, Plettenberg290/30 Best.10932/ Lehner 1940 Best. 10895/
Zellenzahl: 14 - 20
Antrieb V-Version: 3,5 ccm Glühzünder
Wettbewerbsklasse: Hydro II / III, HS14

Ben je dus € 337,- kwijt en dan moet je nog een regelaar/motor/servo/antenne/raamwerk/lijm/kabels enz hebben.

Met je budget moet het zeker goed haalbaar zijn dus! Let wel dat 12cellen wel echt onder de maat is bij dit model.

Bedankt voor je antwoord!

Volgens mij is het niet hetzelfde boot. De Agitator die op de website staat is 720mm lang.
De prijzen bij 2rcbrothers zijn een stuk duurder dan wat er op de website van H&M staan.
Wat voor motor en regelaar zal ik nemen? Kan ik 1 motor gebruiken en 2x 6 cellen in serie aansluiten?

Afmeting klopt wel.. H&M heeft dat niet goed op de site staan.

2Brothers is inderdaad duurder dan direct by H&M.
let wel dat er kleine 20 euro verzendkosten is bij H&M, Duitsland -> Nederland.

Maar als je een totaal offerte bij ze aanvraagd vervalt dat in de regel wel. ;)

Motor/regelaar zou ik even aan H&M overlaten wat zij adviseren voor dit model. Wellicht een Lehner motor.

1 motor kan uiteraard.. twin heeft weinig toegevoegde waarde voor wat jij wilt.

Zou H&M dus even mailen met je plannen ze helpen je graag en professioneel.

Ze spreken engels dus wederom een voordeel.

Wat je ook kan doen is naar Interlmodellbau Dortmund gaan deze maand daar staan ze op de beurs kun je het model zelf bekijken en afstemmen.

Succes!

Ok, das een leuke tip.
2 motoren ziet er wel leuker uit. Betekent dat ik 2 kleinere motoren kan gebruiken in plaats van 1 grote? Het heeft ook als voordeel dat ik later de boot kan opvoeren.

Waar ik me nog zorgen over maak is dat ik helemaal geen verstand heb van boten. Heb dus nooit een boot gebouwd. Heb wel rc-auto's en heli's gebouwd, maar een boot is toch iets anders. Kan ook niet echt om hulp vragen bij mij in de buurt....

2 motorig kan maar je heb zeer weinig ruimte in de drijfer's

als je hem twin wil bouwen en je budget is 800 euro moet je al je spullen wel erg loww budget houden.

2 motoren a minimaal 80 euro per stuk.
2 regellaar's a minimaal 100 euro per stuk (zeer low budget)
16 cellen minimaal a 90 euro .
maakt al 550 euro

boot 200
aandrijfing twin minimaal 130 euro
maakt ook 830 euro

komt je bouw matriaal nog en servo.

als het goed is heb ik je op msn ..
spreek me daar even aan dan kan ik je in de details helpen.

greetz jaimy

Leuk bootje Noah. Maar ik denk niet dat het geschikt is voor mij. Schijnt niet voor beginners te zijn.

hmm.. begrepen. 2 motoren= te duur en te weinig ruimte. Dan maar 1 motor.

Jaimy, kan altijd op jou rekenen. Dus als ik 1 motor gebruik ben ik iets goedkoper uit?

met 1 motor kom je een stuk goedkoper uit.
scheelt je 1 regellaar en 1 motor wat totaal een 200 euro minimaal scheelt..
en je aandrijfing word daardoor ook goedkoper.

greetz jaimy

zeer mooie boot om te gaan bouwen, wil deze zelf ook nog wel eens 8)

Een twin is over het algemeen ook niet altijd sneller als een enkel motorige cat, vaak ligt het gewicht ook hoger etc
twins klinken alleen wel als muziek in de oren :evil:

Heb zelf ook vaak overwogen om van mijn cat een twin te bouwen, maar door alle bijkomende kosten en snelheid die niet erg verschild , toen maar besloten om een single gemotoriseerde cat ervan te maken. Tot nu toe nog geen spijt van gehad!

Als motor zou je trouwens een Vortex VX6XL serie kunnen gebruiken, hier te vinden: http://www.rc-raceboats.de/shop.shtml
Een 3,2mm flexas kost je bij 2 bro's zo'n 45 euro dacht ik (een met strut) en een roertje hebben ze in allemaal verschillende prijsklassen wel liggen

je zou op 18 cellen kunnen gaan varen, dan kan je je 6 cellen pakketten nog kunnen gebruiken door ze in serie te koppelen

succes met de verder zoektocht naar onderdelen

grtz jurriaan

Back