Agusta A-109 Coast Guard T-REX 600ESP

Terug van een weekje vakantie en wat lag er opeens voor me klaar bij het postkantoor;
Een nieuwe rompset van een Agusta A-109 in het kleurenschema van de Amerikaanse kustwacht :banana:

Het wordt dus weer 'bouwen'.

Hier alvast een paar plaatjes van het model. Bijna 1.35 meter lang :-)

full

full

full

Erg handig systeem dat de gehele neus eraf gaat om accu's te wisselen.
Bij de romp worden standaard retracts geleverd echter zijn deze helaas nog niet sterk genoeg om een 250 mee op zijn wielen te houden.

Daarom maar meteen goede retracts van Fun-Key erbij gekocht:
PAAAIAGOGBPFDICH.jpg

Servo's voor de retracts zijn onderweg. Heb gekozen om deze erin te zetten:
MG-14.jpg

Hextronik MG-14 Metal gear servo
Weight: 14g
Dimension: 23*12.2*29mm
Stall torque: 2.2kg/cm(4.8V )2.5kg/cm(6V)
Operating speed: 0.11sec/60degree(4.8v), 0.10sec/60degree(6v)

Daarbij een print om de retracs vertraagd in en uit te laten gaan:
SSDriver.jpg

A fully adjustable 3 channel-out Servo Regulator which can be used on any receiver channel and will increase the servo travel time, direction and duration. Great for scale model retracts flaps and canopies where scale detail and flight characteristics are important. No more ((boing!)) cartoon like landing gear action.
Weight: 3g
Input: 1 servo Channel.
Output: 3 Channels.
Options: Travel Speed & Travel Time in both directions.

Zo voorlopig weer even genoeg...

Laatst bewerkt door een moderator:
is die servo delay module via hobbyking te bestellen ?
wat kost deze als ik vragen mag.
ik ben bezig met het starten van de bouw van een piper cup van 3,50 m span en ik wil de raampjes welke in 2 delen open gaan aansturen met een 2 tal servo`s met zo`n vertraging.
mvg eric
ps mooie body ik wacht op de plaatjes na montage;)

is die servo delay module via hobbyking te bestellen ?
wat kost deze als ik vragen mag.
ik ben bezig met het starten van de bouw van een piper cup van 3,50 m span en ik wil de raampjes welke in 2 delen open gaan aansturen met een 2 tal servo`s met zo`n vertraging.
mvg eric
ps mooie body ik wacht op de plaatjes na montage;)

Hier de link voor die vertrager:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator

Kost $ 7,59
Leuk idee trouwens om de ramen open te maken op deze manier!

Hier de link voor die vertrager:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator

Kost $ 7,59
Leuk idee trouwens om de ramen open te maken op deze manier!

inderdaad wel een leuk extra tje om de deurtjes te kunnen openen via 2 schakelaars op de zender.
ik zocht iets om dit te vertragen anders heb ik binnen no time een targa dakje omdat de deuren dan openknallen :D
toen zag ik het in jouw draadje staan dus ik dacht effe vragen.
ik wil en tankslang in de kist maken die ik via de raampjes kan pakken om te tanken zodat ik geen nippel in de romp hoef te maken .
bedankt voor de link en succes met je heli project.
ik ben sinds kort de huiskamer ook onveilig aan het maken met een blade msr.
mvg eric

ff een dagje dremelen en hij staat op zijn pootjes.
De gaten die er in zaten waren te klein omdat de Fun-Key retracts net iets groter zijn.
Alles aangepast:

full

Nu het wachten op de servo's en elektronica.

Mooie Heli Richard

Hallo Richard
Denk ga nu toch even je draadje bezoeken...
Mooie heli ...Vervelend he kom ie net terug van vakantie en dan MOET je weer naar het postkantoor :rolleyes:...
Ok Suc6 we blijven het volgen..
gr John

He Richard,

Ik zie wat doorschijnen achter de cockpit....... Gewoon aanpassen en overspuiten in de juiste kleuren LOL

Ja had ik ze maar want dat betekend dat mijn spullen er zouden zijn...
Zit te wachten op de servo's en de vertrager uit Hong-Kong.

Mooie machine! De 109 vind ik een mooie slanke kist, ook erg gaaf met de retracts, net echt ;-)
Aan de foto te zien mag hij bij de neus nog wat lager staan denk ik, ietsje voorover?

Succes met bouwen, zal je voortgang volgen.

Gr, Roy

Aan de foto te zien mag hij bij de neus nog wat lager staan denk ik, ietsje voorover?

Gr, Roy

Hoi Roy,

Dat klopt dat ie vooraan nog lager moet komen te staan.
De poten zitten er nu zomaar in dat ie kan staan. Zodra de servo's binnen zijn ga ik ze pas goed afstellen en probeer dan zeker de heli iets voorover te krijgen.

Ik ga ook mn best doen om de rotor zo'n 5 graden voorover te zetten zoals bij de echte.
Kan die straks nog rijden ook :lol:

re

Hoi Richard,

Ik ben bezig met identiek de zelfde schaalromp, uit ervaring met mijn airwolf vond ik de originele retracts niet te denderend, en ben momenteel pneumatische retracts aan het plaatsen,anders maak ik morgen eens wat foto's.
veel succes met de bouw, ik zal het draadje meevolgen.

Groetjes

Danny

Wegens interesse in een ander project heb ik deze romp te koop gezet in het te koop gedeelte van helikopters...

Iemand interesse?

VERKOCHT...

Laatst bewerkt:
Back