Ahoy en inmiddels bouwverslag? wie weet?

Gegroet allen,

Mijn naam is Floris dijker ik kom uit Barendrecht en ben 19 jaar oud,
Ik ben van plan een duikboot van de Walrus-klasse te gaan bouwen.
tekeningen heb ik bij de marine besteld over ongeveer 3 weken krijg ik hier bericht over.
het boek: Marine Sub Technologies van Norbert Bruggen ga ik morgen bestellen bij de lokale boekenwinkel

dan maar wachten tot alles binnen is

MVG Floris

Hallo Floris,

Welkom in ons duikbotenhoekje!

Nog een Walrus in de planning. Als dat zo door gaat kunnen we een dezer dagen een Walrus-konvooi op gaan stellen! Aan dat boek van Norbert Brüggen zul je zeker veel hebben, daar ben ik ook ooit mee begonnen, het staat vol waardevolle info.

hallo Lex,

dat van dat boek geloof ik best ik heb de info over dat boek namelijk op uw eigen site gevonden (goede site trouwens).
en een walrus konvooi is ook een goed idee.

als ik dat heb door gelezen er nog maar eens goed over na denken hoe ik de binnenkant ga inrichten (moet de buitenkant natuurlijk ook lukken)
ik zit er nu over te denken om twee ballast tanks te gebruiken en twee hele klein zuiger tanks als trim tanks en torpedo's, maar zover is het nog niet laat ik eerst nog maar eens de tekening en het boek wachten dan zien we wel verder.

mvg Floris

Heel verstandig Floris, eerst informatie inwinnen, dan kun je een onderbouwde keuze maken over wat je wel en niet wilt!

Mocht je locale boekhandel het boek niet hebben/kunnen bestellen kun je het ook eens bij http://www.modelbouw-aktueel.nl/ kijken in de online boekwinkel. Zoekterm "u-boot". Dit is alleen de Duitstalige versie, maar mischien kan men ook de Engelse leveren.

hallo,

alweer een tijdje geleden heb ik naar het boek van norbert gezocht maar niet kunnen vinden nu maar bij MBA bestelt ergens volgende week moet dit binnen komen (ik kan niet wachten)

mvg Floris

Hallo allemaal,

Nou eindelijk is het dan zover,vanmorgen lag ie daar tussen de reklame en de kerst kaarten, een envelope a4 formaat van de marine met mijn naam erop, en ik moet zeggen ik ben onder de indruk(hij meet namelijk: 1m54 bij 84cm), deze tekening zal uiterst nuttig zijn bij het maken van mijn boot, aangezien hij in schaal 1:50 is, dit ook de schaal is waarin ik hem wil gaan maken.
Alle radiusen van het het voorschip (de onderkant) het bovendek en de brug zijn nauwkeurig getekent, zo ook luiken naden zelfs de verlichting en een anker, niet te vergeten ook een stippellijn in het zijaanzicht die de vorm van de drukromp aangeeft.
Wel mis ik de uitlaat aan de achterkant van de brug maar dit is met weinig moeite zelf te tekenen, en de torpedo buizen maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben, ik vind het zo wie zo al heel wat dat je zomaar een tekening van een schip kunt bestellen dat nog in actieve dienst is.
Kortom als je een marine schip wil maken kijk dan eerst even bij http//www.marine.nl/historie/nimh/modelbouwtekeningen/ ik vond het de 11 euro 34 zeker waard.

mvg Floris

Back