AI en productie van STL bestanden

Discussie in '3D Printen' gestart door mig 3, 1 apr 2023.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Het is inmiddels een weekje geleden dat Gordon Moore’s lichaam terug is gegeven aan
    Moeder Aarde:https://spectrum.ieee.org/gordon-moores-next-act

    En tegelijkertijd kwamen er onlangs via vele verschillende Nederlandse nieuwskanalen nieuwe informatie over het gebruik van artificiële intelligentie binnen.

    Zelf heb ik altijd weggekeken als er weer nieuwtjes binnenkwamen over het gebruik van AI
    Software is niet mijn grootste vriend,en mag nog steeds graag met mijn handjes werken…
    Zo weet ik bijvoorbeeld nog zeer goed dat onze mannelijke basisschool leraar vertelde dat het misschien beter was voor een opleiding te kiezen die goed is voor dienstverlening.
    Ambachtsscholen werden gesloten.

    Nu nog geen anderhalve generatie later is er het Doomsday nieuws over banenverlies van 300 000 000
    mensen in de Westerse wereld.
    Daar staat men dan,in paniek met je handjes te wapperen niet wetende wat de volgende stap in je werkzame carrière zal zijn.

    De geest is uit de fles.

    En ben benieuwd hoe de volgende generatie deze digitale industriële revolutie zal omvormen naar een
    instrument van levensgeluk.

    Omdat ik graag mag 3D printen hier alvast een lekker simpele uitleg van AI en fabricage van STL bestanden.


    Zelfs ikke begrijp dit nog!

    Groet:Robin
    695A3220-DEF7-4789-87F3-03F682727705.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2023
    Rick NL vindt dit leuk.
  2. Robert Schotman

    Robert Schotman Administrator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    3 apr 2018
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Zoetermeer
    Echt cool zeg. En wat een mooi eenvoudig voorbeeld dat concreet laat zien hoe ChatGPT in combinatie met AI en 3D ontwikkelen kan werken.
    Voor mij zou het perfect zijn om op deze manier kleine onderdelen te kunnen maken naast het ambachtelijke werken met mijn handen. Ik werk af en
    toe met 3D tekenprogramma's en iedere keer kost het meer tijd om de handelingen weer onder de knie te krijgen, dan dat ik aan het ontwerpen ben.

    Dit is een mooie oplossing voor nieuw levensgeluk, namelijk meer modellen van mijn bucketlist ook daadwerkelijk af kunnen bouwen.

    Ik heb het boek gelezen "Rise of the Robots" waarin wordt beschreven hoe robots 80-90% van al het werk kunnen overnemen zodat wij met zn allen meer vrije tijd
    overhouden om leuke dingen te doen. :) En in het boek wordt ook beschreven dat dit model financieel haalbaar is als alle inkomsten worden verdeeld over iedereen.
    Het probleem is dat dit nooit gaat gebeuren omdat de eigenaren van de robots vast niet bereid zijn alle inkomsten te verdelen.

    De toekomst zal het leren.

    groet
    Robert
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB

Deel Deze Pagina