Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je leest niet.Zoals hier reeds gezegd, het ligt aan het model waar je mee vliegt.
Zelf vlieg ik veel met classic f3a modellen. Ik heb mij verdiept in de zender instellingen van o.a. Hanno Prettner, Sebastiano Sylvestrie en Christoph Paysant le roux.
Allen vliegen hun f3a modellen met gebruik van dualrate en expo. Als je hun zender instellingen overneemt en aanpast op jou eigen voorkeur kun je veel preciezer en nauwkeuriger sturen, de praktijk heeft het bewezen.
Echter, zoals reeds gezegd, dualrate is lineair en expo is logaritmisch, dat zijn twee totaal verschillende zaken.
Je kunt het zelfs zichtbaar maken, zet een lange arm (ca 15 cm) op een servo. Laat de servo langzaam bewegen zonder dualrate en expo. Stel vervolgens eerst dualrate en daarna expo in, je kunt het verschil zien als je de servo langzaam beweegt.
Grt,
Arnoud.
Aan de beginneling:
Ik hoop van harte dat alle beginnelingen hun eigen weg zoeken, met steun van andere beginnelingen, of piloten die niet zo nodig de instructeur uit willen hangen.
Laat je niet bang maken met dat instructeur gedoe. Ga lekker vliegen.
Ik moet zeggen dat ik het reuze interessant vind om te lezen hoe de diverse vliegers over het gebruik van hulpmiddelen als dual rate, expo en differentieel denken, lekker leesvoer!
Groeten, Jan.