Aileron, dual rate of differentieel?

By the way, bijna alle RTF handleidingen zeggen 80 rates en een beetje expo.

Neem voor een beetje expo 20%, en je hebt hetzelfde als 40% expo.

50 of 40 GA jij niet kunnen onderscheiden.

Veel plezier.

En het is de taak van een leraar om dingen begrijpelijk uit te leggen zodat de leerling zelf zijn keuzes leert maken.

Leer vissen en geef geen vis.

Zoals hier reeds gezegd, het ligt aan het model waar je mee vliegt.
Zelf vlieg ik veel met classic f3a modellen. Ik heb mij verdiept in de zender instellingen van o.a. Hanno Prettner, Sebastiano Sylvestrie en Christoph Paysant le roux.
Allen vliegen hun f3a modellen met gebruik van dualrate en expo. Als je hun zender instellingen overneemt en aanpast op jou eigen voorkeur kun je veel preciezer en nauwkeuriger sturen, de praktijk heeft het bewezen.

Echter, zoals reeds gezegd, dualrate is lineair en expo is logaritmisch, dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Je kunt het zelfs zichtbaar maken, zet een lange arm (ca 15 cm) op een servo. Laat de servo langzaam bewegen zonder dualrate en expo. Stel vervolgens eerst dualrate en daarna expo in, je kunt het verschil zien als je de servo langzaam beweegt.

Grt,

Arnoud.
Je leest niet.

Ik heb nergens beweerd dat expo en rates hetzelfde is.

Rondom de neutrale stick, waar een beginner hoort te sturen,WEL!

Bij max input is expo 100% rates, PER DEFINITIE. Ook dat.

Vervelende van de commentaren op dit forum is dat alle nieuwkomers weggejaagd worden als ze niet in de armen van een 'instructeur' vliegen (pun intended).

Foampjes vliegen is een hobby, die iedereen zelf kan doen zonder instructeur.

SHOCK, AW, HEILIGSCHENNIS.

Aan de beginneling:

Ik hoop van harte dat alle beginnelingen hun eigen weg zoeken, met steun van andere beginnelingen, of piloten die niet zo nodig de instructeur uit willen hangen.

Laat je niet bang maken met dat instructeur gedoe. Ga lekker vliegen.

Oja, geen diff, en 70-80% rates of 20-30% expo. Je weet wat het verschil is.

Have fun and just fly!

Clown.jpg

Keep calm and move on!

Aan de beginneling:
Ik hoop van harte dat alle beginnelingen hun eigen weg zoeken, met steun van andere beginnelingen, of piloten die niet zo nodig de instructeur uit willen hangen.
Laat je niet bang maken met dat instructeur gedoe. Ga lekker vliegen.

Waarom denk je steeds voor 'de beginneling' te moeten spreken?
En dat iedereen zijn gelijk wil halen (behalve jij?!?) en dat de beginneling daar de dupe van is?
Jan, de topic starter, de beginneling, heeft zelf namelijk aangegeven:

Ik moet zeggen dat ik het reuze interessant vind om te lezen hoe de diverse vliegers over het gebruik van hulpmiddelen als dual rate, expo en differentieel denken, lekker leesvoer!
Groeten, Jan.

Dus misschien moet je het niet steeds zelf voor de topicstarter invullen, maar gewoon zijn reactie lezen en respecteren.
Alle bijdragen die ik lees in dit topic zijn bedoeld om Jan te helpen, of om verschillende meningen/ervaringen te ventileren.
Niet om het beter te weten dan een ander, er is er maar een die daar steeds over begint...

Succes Jan! Happy landings
Groeten, Ramses
..

Back