Aileron easystar

aileron Easy Star

Foto Verslag inbouw ailerons in Easy Star

full

Mijn Easy star voor de verbouwing
full

Eerst de vleugel tippen wat afgeplat
full

Aileron uitgesneden, 3 cm uit de romp, 49.5 cm lang, 4 cm breed
full

De uigesneden aileron onder een hoek van 45° bijgewerkt
full

Een verstevings latje (balsa 2 mm) op de schuine kant gelijmd
full

Servo ingebouwd (TG9 Turnigy Torque 1.6 kg-cm) en kwikling daarna de aileron op de vleugel geplakt, eerst onderkant daarna bovenkant met Blenderm Surgical tape van 3M (zeer goede tape)
full

Zo dat is dan het resultaat !!!
full

Nu nog de verbinding met de ontvanger in de romp inbouwen (uitgang 1 en 6 en deze nog gemixt met het richtingsroer)
full

Wat afwerking (het oog moet ook wat)
full

Zo het beestje is klaar om morgen zijn eerste test vlucht te maken !!! ;)

Groeten Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi gedaan.. :yes::yes:

let wel op dat je aan de vleugel wat tape doet voor de stevigheid..
(de vleugel is nu wel dunner als voorheen)
ik heb een keer vol up gegeven en toen knakte de vleugels.. :(

Gr erik

Foto Verslag inbouw ailerons in Easy Star

full

Mooi restultaat Astula,
Ondanks dat de krachten op een Easy star niet zo heel groot zijn lijkt het mijn inziens inderdaad verstandig om tape of een 80gr glasmatje op de breuklijn te plakken.

Op bovenstaande foto kan je zien dat de positie van de servo exact op het eindpunt van de draagbuis is gekomen. Het gat van de servo zit nu exact op het eventuele knikpunt. Ik hoop het niet maar mocht de vleugel ooit gaan breken dan zal dat waarschijnlijk op die lijn zijn. Ik zou daar een matje inplakken en dan vliegen....veel vliegen.

Groetjes
mrlavo

foto's eerste vluchten Easy star met ailerons

zaterdag 16/01/2010 eerste vluchten met de aesy star,
weersomstandigeden :
wind : zeer veel wind (rukwinden)
temperatuur : -2° tot -3° graden
zichtbaarheid : laag wolkendek

full

eventjes overvliegen

full

doortocht op de rug

full

full

De vleugels hebben alle martelingen doorstaan
@+
Astula

merk je veel verschil in het vliegen met/zonder ailerons?

Ik zou er op de mijne graag zetten om deze dan te gebruiken als spoilerons (gezamelijk omhoog laten komen dus), om zodoende iets preciezer te kunnen landen. Hier enige ervaring mee?

grtz

merk je veel verschil in het vliegen met/zonder ailerons?

Ik zou er op de mijne graag zetten om deze dan te gebruiken als spoilerons (gezamelijk omhoog laten komen dus), om zodoende iets preciezer te kunnen landen. Hier enige ervaring mee?

grtz

:pMijn ervaring met ailerons is dat u rustig kan vliegen met nogal wat wind, het vliegtuig reageerd veel sneller en u kan er allerlei figuren mee uitvoeren. Let wel bij het inbouwen van de servo's in de vleugels verzwakt u de vleugels gevoelig, ik heb het aan de lijve mogen meemaken, een vleugel gebroken in volle vlucht (mijn eigen fout) :confused: met crach als gevolg, daarom heb ik in mijn nieuwe vleugels met ailerons twee carbon staafjes ingewerkt, en het resultaat is super :).
Als ik u een raad mag meegeven, neem een tweede stel vleugels om de ailerons in te bouwen, zo kan u vliegen onder alle weersomstandiheden.

Groeten Astula

Foto van vleugel met aileron, verstevigd met carbon staafjes (2mm)

full

Back