Aileron mix

Hallo,

Ik heb in mijn easystar ailerons geplaatst, en mijn dx 7 zender ingesteld met aileron gear mix.

alles werkt goed, maar toch nog een vraagje, als ik de gear schakelaar op mijn zender overhaal
gaat er een aileron vol naar beneden, vind ik nog al link!!! is dit nog uit te programmeren????
of is dit normaal..

groet vleugel

Die mixer welke nu niet goed werkt.
Heb je die zelf gemaakt met een `vrije-mixer`?

Lees de gebruiksaanwijzing van de dx 7 nog een keer door.
Er zit standaart een aileron-diff mixer in.(waarbij je gèèn last hebt van de gear-schakelaar)

Mvg. Richard

Wat is eigenlijk de bedoeling van die mixer?

gebruik van 2 servo's voor rolroeren?
flaps en rolroeren mixen?
Differentieel creëren op de rolroeren?

In een DX6i zit standaard een wing tail mix. Bij het type normal kan je de servo van het rechtse rolroer op de AIL uitgang van de ontvanger aansluiten en de servo van het linkse rolroer op AUX uitgang.
Ik ga ervan uit dat dit ook zo is bij een DX7.

Er zit standaart een aileron-diff mixer in.(waarbij je gèèn last hebt van de gear-schakelaar)

Mvg. Richard

Ja heb ik zelf gemaakt met een vrije-mixer. bedoel jij (Differential) flaperon ??

gr.

Mvg. Richard

Hallo Richard,

Ik heb alle mixen verwijderd en de linker aileron i.p.v. gear op aux1 geplaatst en nu werkt het goed en geen last van de gear of andere schakelaar.

Gelijk even een veiligheid schakelaar geprogrammeerd zodat je de throttle handel uit kan zetten.

en een schakelaar aangemaakt zodat ik de ailerons kan gebruiken bv bij de landing, zodat ik ze beide op 15 of 25 procent kan zetten.

alles werkt nu perfect zoals ik het wilde.

nog bedankt voor de hulp.

gr

Back