ailerons links en rechts sturen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door ruben m, 3 okt 2005.

  1. ruben m

    ruben m

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    91
    Locatie:
    avelgem
    als ik naar links stuur met mijn ailerons, moet mijn linkerflap dan naar boven of naar beneden wijzen?


    mvg rubb&
     
  2. De kant die je op stuurt moet omhoog (dacht ik)
     
  3. ruben m

    ruben m

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    91
    Locatie:
    avelgem
    aa
    kheb het net eens getest en het is omgekeerd, als ik naar links stuur, moet de linkerflap naar beneden.

    kheb het getest op een papieren vliegtuigje :lol:


    mvg rubb&
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    je kan het makkelijk zien door de denken dat de lucht duwt tegen het roer. Als een roer dus naar beneden wijst zal de lucht deze (en dus ook de vleugel) omhoog duwen. Linker roer naar beneden en rechter omhoog laat het vliegtuig dus naar rechts rollen. Kan je ook leuk testen door de vleugel op een vlakke ondergrond te leggen en dan te sturen. Dan zal hij ook iets naar recht kantelen (werkt met een shock flyer erg leuk ;))

    laurens heeft eht goed ;)
     
  5. wel altijd van achter het vliegtuig bekijken :wink: (vanuit het oogpunt van het vliegtuig zelf) anders gaat het alsnog fout :p
     
  6. ruben m

    ruben m

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    91
    Locatie:
    avelgem
    zeg daar als je flap naar beneden wijst, dan gaat de lucht toch naar beneden? en niet naarboven zoals jullie hiernet zeiden?


    mvg rubb&


    bij een elevator is het toch als hij omhoog staat, gaat de lucht naar boven en dus ook het vlieguig?
    waarom is dat dan anders bij ailerons?


    mvg ruben
     
  7. als de "flap" van de vleugel naar beneden wijst stroomt de lucht er aan de onderkant tegen en duwt die vleugelheft omhoog.

    bij het hoogteroer werkt het ongeveer hetzelfde. als het roer ophoog staat stroomt de lucht bovenlangs tegenaan, en duwt de staart naar beneden, en de neus omhoog (het vliegtuig draait dan om het zwaartepunt)
     
  8. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Jullie hebben allebei gelijk, maar er is sprake van een Babylonische spraakverwarring.

    De lucht naar beneden, en de vleugel omhoog. Goed lezen!

    Heel duidelijk:
    1. sta achter je vliegtuig
    2. Zenderstick naar links
    3. Linker aileron gaat omhoog.
     
  9. ruben m

    ruben m

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    91
    Locatie:
    avelgem
    en hij is neergestort


    rubb&

    nou maak ik een shock flyer hoor!!

    heeft er iemand een supergoed plan van zo een?

    en waar kan ik depron kopen hier in belgie :(


    rubbé
     
  10. :cry:

    rolroeren werkt wel goedom hoop ik :wink:

    Foto :?:
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  12. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Shockflyer kun je goed in een kit kopen bij een modelbouw zaak , en als je nog niet vliegen kunt is een shockflyer niet goed om te beginnen , check het vermeld hier je depron leverancier voor leveranciers in belgie ( zijn er niet veel)voor verkoop plaatsen
     
  13. Album kraker

    Album kraker

    Lid geworden:
    14 nov 2021
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Hallo ik heb een probleem denk ik met een aileron als ik de stick naar rechts beweeg gaat het omlaag hoe kan dat en als ik naar links beweeg gaat de rechter omhoog is het probleem bij de zeder ontvanger esc servo kunnen jullie mij aub helpen?
     
  14. Album kraker

    Album kraker

    Lid geworden:
    14 nov 2021
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Ik heb een T6A V2 Mode 2 zender
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Normaal gesproken heeft de zender een functie "servo reverse". Door de servo reverse voor het kanaal waarvan de servo de verkeerde kant uit draait, te activeren is het probleem opgelost. Ja, normaal gesproken. Maar dat geldt niet voor jouw zender. Die is nogal "dom" en heeft de hulp nodig van een PC of laptop om iets te veranderen. Er moet op de PC of laptop een programma worden geïnstalleerd. Dan moet de zender met de PC of laptop worden verbonden. Dan kan de PC of laptop informatie uit de zender lezen. Op de PC of laptop kan je dan zaken wijzigen. Bij voorbeeld voor een kanaal de draairichting van een servo wijzigen. Vervolgens moet de PC of laptop de gewijzigde gegevens terugzetten op de zender. Dat werkt allemaal nogal omslachtig, maar veel meer kan je niet verwachten van een goedkope zender.

    In de handleiding van de zender staat alles uitgebreid beschreven. Je hebt dus wat leeswerk!

    Ook op het Internet is veel informatie te vinden bij voorbeeld dit:



    Zoeken op het Internet is toch niet zo moeilijk. Je had het ook zelf kunnen vinden...
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2022
  16. Album kraker

    Album kraker

    Lid geworden:
    14 nov 2021
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Hartelijk bedankt
     
  17. Album kraker

    Album kraker

    Lid geworden:
    14 nov 2021
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Hoe heet zo een programma?
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Er zit precies zeven minuten tussen m'n vorig bericht en jouw vraag hoe het programma heet. In zo'n korte tijd heb je de handleiding niet eens kunnen pakken en lezen of de video kunnen bekijken. Leer eens je problemen zelf op te lossen. Als dat niet lukt, dan kan je onder vermelding wat je al hebt gedaan, hier hulp zoeken. Heb alsnog opnieuw een poging gedaan je te helpen. Iedere modelbouwer moet immers vanaf 0 beginnen. Maar je wil blijkbaar niet begrijpen dat het hier niet " U vraagt en wij draaien" is.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2022
    Jackson vindt dit leuk.
  19. Album kraker

    Album kraker

    Lid geworden:
    14 nov 2021
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Ik denk dat mijn zender geen handlijding heeft ik kon ook niet veel vinden
     

Deel Deze Pagina