air brakes

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 15 sep 2013.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Heeft er al iemand zelf air brakes ofte luchtremmers gemaakt om op indoor vliegers te zetten :confused:
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Rechthoekige plaatjes in 3 mm depron uitsnijden met cirkelvormige openingen erin en vastlijmen op de rolroeren.

    Afmetingen is natte vingerwerk. Ik zou beginnen met lengte ong. 1/5 van de lengte van het rolroer en ong. 4 cm hoog. Postitie: ergens halverwege het rolroer.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Dank voor info , ben er juist aan bezig , Heb eerst de staart gedaan . Ook op neusgevoel en naar voorbeelden van foto's indoorvliegers

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Zoals ik het kan zien op de foto zullen de gaatjes die je nu gemaakt hebt niet veel effect hebben. Ze zijn bijna volledig dicht door het richtingsroer wat ervoor zit (dan kan je evengoed geen gaatjes maken). Beter 2 rijen gaatjes links en rechts en een centrale zone zonder gaatjes om te verlijmen...

    Ook voor zorgen dat de airbrakes op de rolroeren verder uit elkaar staan dan de breedte van het stabilo (zou dus ong. ter hoogte van de helft van het rolroer moeten zijn) Anders wordt het stabilo minder effectief door de turbulentie die ontstaat door de airbrakes...
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Nochthans staart zo gezien op foto maar k'geloof jou beter . Ben bezeig met een overschotje depron , als ik genoeg heb staart opnieuw ;)
    Wat denk je van deze :confused:
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Zo zou ik het ook gedaan hebben, dus lijkt me goed!

    Laat die op de staart voorlopig zitten, hoef je niks meer aan te passen. Het is geen exacte wetenschap. En remmen zal ie vast wel :)
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ok , bedankt . Overigens zeer mooie airshow geweest bij jullie . Heb ik spijtig genoeg enkel van foto's die clubleden hebben doorgestuurd (The little wings ) Volgend jaar zeker van de partij . :cool:
     
  8. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Bedankt! Altijd welkom.

    Kom gerust ook ns kijken naar de indoor F3P wedstrijden in België (of Nederland) dit najaar. Data volgen in het F3P forum.
     

Deel Deze Pagina