Air leak?

Ik heb net mijn TRX3.3 uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Nu heb ik net getest of ik ergens een air leak kan vinden (met zeep/water). Jammer genoeg zag ik bubbels bij de carberateur. Om precies te zijn rechts van de LSN (als je de moter van voren bekijkt). De bellen kwamen onder het blauwe rubber, volgens mijn bij de Carburetor Slide (throttle barrel).
Er is voldoende info te vinden over air leaks en hoe dit aan te pakken, maar niet echt over een lek bij de throttle barrel. Valt dit te repareren, of is het geen probleem?

Laatst bewerkt:
Air leak ? -> Permatex

Is mij ook eens overkomen (schoot uit met een priem -> gat in het hetzelfde rubber).

Ik heb toen Permatex blauwe RTV silicone pakking gebruikt om het gat te dichten, en meteen dit rubber op de carb gesealed.
Het spul zit in een tube en is bij iedere automaterialenzaak te koop.

Het spul dicht perfect af, vooral als je het nooit meer hoeft te demonteren.

Want als je dat rubber manchet een keer van de carburateur erafhaalt, dan is het heel lastig om alle pakkingresten te verwijderen, zo goed hecht dat spul aan rubber. Met een scalpel mesje eraf snijden werkt nog het beste, maar het is een heel gepriegel.

Alle restjes / randjes die blijven zitten veroorzaken weer een slechte afdichting als je het weer monteert. De enige remedie is het dan weer extra dik in de RTV zetten.

O ja, ook wel eens geprobeerd met een een of ander goedje van HG om de siliconeresten op te laten lossen. Nachtje laten weken, maar dit spul werkte voor geen meter.

Back